ورزش

سرمربی استقلال نباید تغییر کند/ فوتبال ایران نیازمند تغییرات است

یک پیشکسوت با مهر مطرح کرد

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال تاکید که سرمربی این تیم باید برای فصل آینده در جمع آبی پوشان بماند و تیمش را در فصل نقل و انتقالات تقویت کند.

نصرالله عبداللهی در گفت و گو با خبرنگار مهر و در خصوص عملکرد استقلال در لیگ بیست و سوم گفت: یکی از سخت ترین فصولی بود که استقلال پشت سر گذاشت . انواع حاشیه ها ، اختلافات درونی ، مشکلات مالی و اشتباهات داوری را تجربه کرد ولی با تمام قوا تلاش کرد و هفته ها صدرنشین بود و تنها ۵ دقیقه با قهرمانی فاصله داشت اما نشان داد که یک تیم با تمام مشکلات هم می تواند موفق باشد.

دود اختلافات به چشم استقلال رفت

این پیشکسوت فوتبال ادامه داد: استقلال شروع فصل خوبی داشت اما با تغییر مدیر عامل اختلافات شروع شد و دود این اختلاف به چشم تیم رفت. اختلاف بر سر جذب بازیکن بدترین نوع ضربه به استقلال بود که شاید یکی از دلایل مهم قهرمان نشدن استقلال همین موضوع بود. البته استقلالی که خیلی ها معتقد بودند پنجم هم نمی شود تا هفته پایانی برای قهرمانی جنگید و نکته مهمی که وجود داشت حمایت همه جانبه هواداران از کادر فنی و بازیکنان بود. اگرچه استقلال به قهرمانی نرسید اما مجموعه استقلال از این اتفاق تلخ تجربه گرانبهایی کسب کردند.

استقلال نقل و انتقالات را از دست داد

وی در خصوص عدم جذب بازیکنان مورد نظر کادر فنی هم گفت: استقلال بیشترین ضربه را در فصل نقل و انتقالات تابستانی و زمستانی خورد. به دلیل طرح خنده‌دار سقف بودجه آبی ها برعکس حریف نتوانستند عملکرد خوبی داشته باشند. آنها خود را موظف به رعایت قوانین کردند در حالی که بقیه چنین کاری نکردند ضمن اینکه اختلاف بین نکونام و خطیر در نقل و انتقالات باعث شد چند بازیکن خوب به استقلال نیایند و این اتفاقات باعث شد تا استقلال در چند پست خصوصا هافبک و حمله دستش خالی بماند. البته آبی پوشان با همان نفراتی که داشتند دست به کار بزرگی زدند و با بهترین خط دفاع و کمترین باخت و داشتن بهترین دروازه بان به مقام دوم برسند. اعتقاد دارم استقلال شایسته قهرمانی بود و با توجه به فوتبال پاکی که انجام داد خیلی ها این تیم را قهرمان واقعی لیگ می دانند.

داوری مشکل اصلی فوتبال ایران شده است

عبداللهی با انتقاد از مشکلات و اشتباهات داوری در لیگ بیست و سوم تاکید کرد: این حجم از اشتباهات در داوری بی سابقه بوده و کمتر شاهد چنین اشتباهاتی بودیم. شاید بیشترین ضرر را از داوری استقلال دید از بازی با سپاهان که منجر به تنها باخت آبی پوشان شد تا اشتباهی که مسیر قهرمانی را تغییر داد.با این شرایط اگر در فصل آینده از سیستم «وی ای ار » استفاده نشود باز هم باید شاهد همین اتفاقات باشیم. اکثر تیم ها از این شرایط گله مند بودند و اعتقاد دارند باید « وار » وارد فوتبال ایران شود تا اشتباهات داوری به حداقل برسد . باید امیدوار بود تغییرات اساسی در کمیته داوران هم بوجود بیاید تا شاید نفرات جدید با انرژی بیشتری سعی در بهبود داوری و به حداقل رساندن اشتباهات داوری باشند .

فوتبال ایران نیازمند تغییرات اساسی است

کارشناس فوتبال در پاسخ به این پرسش که آیا لیگ امسال پیشرفتی داشته یا خیر گفت : قبل از جواب به این سوال باید ببینیم ساختار فوتبال ما با دنیا همخوانی دارد که بخواهیم انتظار پیشرفت در لیگ داشته باشیم . چند زمین چمن استاندارد داریم ، چند ورزشگاه داریم که با استانداردهای جهانی مطابقت داشته باشد ، نحوه فروش بلیط و سهم تیم ها چگونه است ،ایا همه تیم ها در شهر خودشان تمرین می کنند یا تیم های پروازی هستند .مادامی که این مشکلات حل نشود حرف زدن از پیشرفت لیگ خنده دار است .فوتبال ما نیاز به تغییرات اساسی دارد باید خون تازه در رگ های فوتبال جریان پیدا کند .اگر به دنبال رشد و پیشرفت فوتبال هستیم باید نوع نگرش مدیریتی را تغییر بدهیم .نیاز نیست راه دور برویم می توانیم تغییر و پیشرفت فوتبال را از همین چند کشور عربی همسایه یاد بگیریم . چرا فوتبال عربستان روز به روز جذابتر و دیدنی تر می شود ؟ اینها سوالاتی است که باید مسولان فوتبال کشورمان پاسخگو باشند.

چه کسی گفته نکونام برود؟

عبدالهی در پاسخ به این سوال که برخی ها اعتقاد دارند نکونام فصل آینده نباید در استقلال باشد تصریح کرد: به طور حتم این آقایان از فوتبال هیچ اطلاعی ندارند. کدام مربی با یک سال می تواند برنامه های خود را پیاده کند. نکونام قرار داد سه ساله دارد و باید بماند و اگر نیاز است کادر فنی را تقویت کند .او باید هرچه زودتر لیست خرید بازیکنان را به باشگاه ارایه کند تا هر چه زودتر نسبت به جذب بازیکنان جدید اقدام شود. اگر مشکلات نبود تیم نکونام به قهرمانی می‌رسید ضمن اینکه هم بازیکنان و هم هواداران از او حمایت کرده اند و این نشان می دهد که باید بماند و کارش را ادامه دهد.

سرمربی تیم ملی پاسخگو خواهد بود

کارشناس فوتبال در مورد لیست جدید تیم ملی و نبود بهترین دروازه‌بان لیگ تاکید کرد : هنوز برایم روشن نیست که چرا حسینی به تیم ملی دعوت نشده . کاملا مشخص است که بحث فنی وجود ندارد چون او بیشترین کلین شیت را داشته و امیدوارم سرمربی تیم ملی که همیشه شفاف با مردم صحبت می کند این بار هم در این خصوص کاملا شفاف پاسخگوی هواداران فوتبال باشد . درست است که هر لیستی که اعلام می شود منتقدان خاص خودش را دارد ولی غیبت حسینی در این لیست برای همه بسیار عجیب و غیر قابل هضم بوده است .

آگهی
دکمه بازگشت به بالا