ورزش

آخرین رقص طارمی با نشان اژدها در دراگائو

همه آماده خداحافظی با مهدی

مهدی طارمی امشب برای آخرین بار در استادیوم خانگی پورتو به میدان می رود.

به گزارش “ورزش سه”، پورتو امشب در دیدار هفته ما قبل پایانی لیگ برتر پرتغال، در استادیوم خانگی خود پذیرای بوآویشتا خواهد بود. شاگردان کونسیسائو که برای کسب رتبه سوم جدال سختی با براگا دارند، به دنبال پیروزی در این مسابقه هستند تا سهمیه حضور در لیگ اروپا را قطعی کنند.

اما امشب یک دیدار خاص برای مهاجم ایرانی اژدها خواهد بود. مهدی طارمی که در پایان فصل راهی اینتر میلان خواهد شد، برای آخرین بار و به عنوان بازیکن پورتو روی صحنه می رود هر چند که هواداران از امضای قرارداد او با اینتر در نیم فصل ناراضی هستند.

روزنامه آبولا در شماره امروز خود با اشاره به این موضوع نوشته است: دیدار امشب مقابل بوآویشتا، برای طارمی تفاوت های بزرگی دارد. مهاجم ایرانی که روزگاری بت بزرگ آبی و سفیدها بود، در صورتی که سرجیو کونسیسائو تشخیص دهد که او آمادگی حضور در میدان را دارد، برای آخرین بار با لوگوی اژدها روی سینه اش به میدان می رود.

آخرین رقص طارمی با نشان اژدها در دراگائو

این گلزن ایرانی به صورت آزاد باشگاه پورتو را ترک می کند و به اینتر ایتالیا می رود که در تعطیلات نیم فصل، با آنها تا ژوئن 2026 قرارداد امضا کرد.

این مهاجم در 31 سالگی این فرصت را خواهد داشت تا در لیگی مورد توجه تر بازی کند، اما رفتار او پس از جام ملت های آسیا، هواداران آبی و سفید را ناراحت کرد و آنها ترجیح دادند که پیوستن به اینتر تنها پس از پایان این فصل اعلام شود. خود سرجیو کونسیسائو نیز پس از این اتفاق احساس ناراحتی کرد، به طوری که حداقل سه بار این بازیکن را از لیست تیم حذف کرد.

با این وجود، طارمی تعهد خود را به تمرینات حفظ کرد و مربی متوجه شد که او همچنان می‌تواند برای کمک به پورتو در هفته های پایانی مفید باشد. سرمربی اژدها حتی در یک مقطع و در مورد تایید اینتر برای استخدام طارمی مورد سوال قرار گرفت.

کونسیسائو روز گذشته گفت: ما باید به عملکرد طارمی نگاه کنیم. تا زمانی که او با پورتو قرارداد دارد و تا زمانی که بازیکنان حرفه ای هستند، من باید به آنها به این شکل نگاه کنم. این احمقانه بود که بازیکن باکیفیتی مانند طارمی داشته باشم و به این دلیل از او استفاده نکنم.

2020979

سرجیو کونسیسائو پس از پیروزی مقابل چاوز در هفته قبل گفت: ما به قرارداد نگاه نمی کنیم، بلکه به تعهدات روزانه نگاه می کنیم. اگر طارمی خوب باشد بازی می کند وگرنه روی نیمکت می ماند. او همیشه به تصمیمات من احترام گذاشته است. استفاده از بازیکنان تا پایان مدت زمان قراردادشان طبیعی است. هر چند که فصل جاری قطعا برای طارمی خوب پیش نرفت.

اعداد و ارقام نیز این را ثابت می کند، چرا که در فصل اول با اژدها، ایرانی به سطح 23 گل رسید، در ادامه او 26 گل به ثمر رساند و حتی به رکورد 31 گل نیز رسید، اما در سال 2023/2024 به طور چشمگیری سقوط کرد و رکورد تنها 9 گل را به جا گذاشت. او همچنین 46 پاس گل را در چهار فصل برای پورتو به ثبت رساند.

طارمی با نشان آبی و سفید یک قهرمانی لیگ، دو جام حذفی پرتغال، دو سوپرکاپ و یک جام لیگ را به دست آورد. او می تواند پادشاهی پورتو را با هفت عنوان قهرمانی ترک کند، اگر پورتو موفق شود قهرمان لیگ یعنی اسپورتینگ را در فینال جام حذفی و در ورزشگاه ناسیونال شکست دهد. یک بازی کلاسیک که آخرین بازی طارمی برای پورتو خواهد بود.

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا