ورزش

تازه‌ترین اتفاق در پرونده فساد یک تیم/ احتمال سقوط مس به دسته اول

معادلات تغییر می کند؛

صدور حکم کمیته انضباطی برای جنجالی ترین پرونده فساد در فوتبال باشگاهی ایران می تواند سرنوشت تیم های حاضر در فصل آینده لیگ برتر را نیز تغییر دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور در فصل بیست و سوم در حالی به پایان رسید که پرسپولیس به قهرمانی این دوره از مسابقات دست پیدا کرد. همچنین صنعت نفت آبادان و پیکان تهران با قرار گرفتن در رتبه‌های ۱۵ و ۱۶ به لیگ دسته اول سقوط کردند تا کار خود را در لیگ آزادگان ادامه دهند.

با این حال مهم‌ترین اتفاق مربوط به بازشدن دوباره پرونده فساد در فوتبال است که مربوط به فعالیت‌های باشگاه مس رفسنجان در فصل ۱۴۰۱-۱۴۰۰ است که با ورود مراجع قضایی همراه بود تا مهدی تاج رئیس فدراسیون نیز چاره‌ای جز کنار گذاشتن خداداد افشاریان رئیس کمیته داوران و همچنین سهیل مهدی مسؤول کمیته مسابقات سازمان لیگ نداشته باشد.

موضوعی که به مراجع بین‌المللی فوتبالی همچون AFC نیز کشید تا آنها خواستار روند رسیدگی به پرونده‌ای که شامل ارتشا و دست کاری در قراردادهاست شوند.

همین موضوع باعث ورود جدی کمیته‌های انضباطی و اخلاق فدراسیون فوتبال شده است تا آنها پیگیر ماجرا شوند تا جایی که احتمال کنار گذاشتن مس رفسنجان از لیگ برتر و حکم به سقوط این تیم به لیگ دسته دوم مطرح شود.

پرونده‌ای که با دستور مهدی تاج قید فوریت خورده است تا قبل از شروع رقابت‌های فصل آینده لیگ برتر مورد بررسی و تعیین حکم انضباطی قرار بگیرد.

در صورتیکه باشگاه مس رفسنجان به لیگ‌های رده پایین‌تر با حکم کمیته انضباطی سقوط کند ابهام بزرگی در آئین نامه رقابت‌های سازمان لیگ وجود دارد. خبرنگار مهر کسب اطلاع کرد در چنین مواردی هیأت رئیسه سازمان لیگ درباره نحوه انتخاب تیم جایگزین به جای تیمی که حکم انضباطی گرفته است، تصمیم گیری می‌کند.

موضوعی که احتمال بازگشت یکی از دو تیم سقوط کرده در جدول لیگ برتر فصل بیست و سوم یعنی پیکان تهران و صنعت نفت آبادان را مطرح می‌کند که طبق پیگیری‌های خبرنگار مهر، احتمال می‌رود تیم رده پانزدهم یعنی پیکان در لیگ برتر باقی مانده و مس همراه با صنعت نفت آبادان به رقابت‌های لیگ در سطوح پایین‌تر سقوط کنند.

با این حال هیأت رئیسه سازمان لیگ فوتبال قصد دارد در نشست پیش روی خود این موضوع را در دستور کار قرار داده و هرگونه احتمالی را مورد بررسی قرار دهد تا با قوت گرفتن حکم کمیته انضباطی مبنی بر سقوط مس رفسنجان به دلیل فساد مالی، تیم جایگزین را انتخاب کنند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا