ورزش

پایان خوش لژیونرها با جام طارمی، شلیک آزمون

سال درخشان ستاره‌ها با انتقال‌های بزرگ؛

لژیونرهای فوتبال ایران فصل نسبتا موفقی را پشت سر گذاشتند و برخی از آنها صاحب جام شدند.

به گزارش “ورزش سه”، بیشتر لژیونرهای کشور ما پایان خوشی را تجربه کردند البته بعضی از آنها پایان جالبی نداشتند که در ادامه به تمامی آنها می‌پردازیم.

* سردار آزمون مهاجم تیم رم ایتالیا که احتمالا فصل بعد در سویا توپ خواهد زد، در یک دیدار دوستانه و پر گل در استرالیا که به قضاوت علیرضا فغانی برگزار شد و آخرین بازی او نیز برای رم محسوب می‌شد، توانست گل آخر بازی یعنی گل پنجم را با شلیک دیدنی از پشت محوطه جریمه به ثمر برساند تا اختلاف را به 3 گل برساند تا سهمی در پیروزی 5 بر 2 جالوروسی برابر میلان داشته باشد. سردار آزمون امسال برای رم در 30 بازی که تنها 5 بار فیکس بود، موفق شد 4 گل بزند و یک پاس گل نیز بدهد که نسبت به دقایق بازی شده آمار خوبی است.

پایان خوش لژیونرها با جام طارمی، شلیک آزمون

* اما مهدی طارمی بازیکنی که 4 سال در پورتو بازی کرد و موفق شد نام خود را به عنوان بهترین گلزنان تاریخ باشگاه پورتو ثبت کند. او آخرین بازی‌اش را برای پورتو در فینال جام حذفی مقابل اسپورتینگ انجام داد. مهدی به‌عنوان یار تعویضی از شروع نیمه دوم وارد زمین شد که بازی با نتیجه یک بر یک به وقت‌های اضافه کشیده شد ولی طارمی توانست با ضربه پنالتی در دقیقه 100 گل پیروزی تیمش را بزند و با جام، باشگاه را ترک کند. او امسال آمار 35 بازی 11 گل و 7 پاس گل را از خود به جای گذاشت.

2028749

* سامان قدوس دیگر لژیونر ایران که در برنتفورد انگلیس بازی می‌کند، قراردادش به اتمام رسیده و باید باشگاهش را ترک کند. او بعد از 7 بازی نیمکت نشینی در آخرین هفته از رقابت‌های لیگ انگلیس مقابل نیوکسل به عنوان یار تعویضی از دقیقه 63 به میدان رفت و نمره 6.3 را گرفت. او امسال 20 بازی برای برنتفورد به میدان رفت که تنها یک گل به ثمر رساند و نمره معمولی 6.5 را کسب کرد.

* علیرضا جهانبخش که مدت‌ها در ترکیب اصلی قرار نگرفته بود، در آخرین هفته از رقابت‌های لیگ هلند از ابتدا در ترکیب اصلی مسابقه قرار گرفت؛ او 60 دقیقه بازی کرد و نمره 7.5 را از خود به ثبت رساند. جهانبخش امسال برای فاینورد 23 بازی انجام داد که در نهایت با 1 گل و 2 پاس گل و با نمره 7 کار خود را در این فصل با فاینورد به اتمام رساند. او همچنین یک جام حذفی هلند به افتخارات خود اضافه کرد.

2026250

* در لیگ امارات مهدی قایدی، احمد نوراللهی و سعید عزت الهی را داشتیم. مهدی قایدی که فصل را زیر نظر فرهاد مجیدی در اتحاد کلبا شروع کرد، در نهایت موفق شد با آمار فوق العاده 31 بازی 13 گل و 6 پاس گل فصل را به اتمام برساند که در این حین فرهاد مجیدی از سمت مربیگری این تیم برکنار شد. او هفته آخر مسابقات فیکس بازی کرد که بازی بدون گل به اتمام رسید و همچنین سومین گلزن برتر لیگ امارات شد.

2021658

* احمد نوراللهی که بعد از خط خوردنش از لیست تیم ملی شروع به درخشیدن کرد، آمار جادویی 10 گل و 10 پاس گل در 34 بازی را از خود به جای گذاشت و چهارمین پاسور برتر لیگ امارات شد.

* سعید عزت‌اللهی نیز فصل خوبی را در شباب الاهلی سپری کرد و در 13 بازی آمار 2 گل ، 1 پاس گل و نمره خوب 7.3 را کسب کرد.

* در لیگ برتر روسیه محمد محبی و محمد قربانی را داشتیم. محمد محبی که فصل خوبی را در روسیه سپری می‌کرد نیز با مصدومیت مواجه شد ولی آمار خوبی را از خود بجای گذاشت و بین هواداران روستوف محبوب شد. او در 29 مسابقه 6 گل زد و 2 پاس گل داد و نمره 7.1 را از خود به ثبت رساند.

* اما محمد قربانی که نیم فصل از سپاهان به اورنبورگ روسیه پیوست، توانست توجه مربی را جلب کند و خودش را به ترکیب اصلی برساند. او که بارها مورد تمجید مربی خورد قرار گرفته بود فصل را با 14 بازی و 3 گل به اتمام رساند و نمره 6.5 را کسب کرد.

مابقی لژیونرها به طور سینوسی فصل رو به اتمام رساندند. علی قلی‌زاده با مصدومیت فصل خود را به پایان رساند. او برای لخ‌پوزنان لهستان 10 بازی انجام داد و بدون تاثیر گزاری نمره 6.6 را دریافت کرد.

* میلاد محمدی که نیم‌فصل به تیم آدانا دمیرسپور ترکیه ملحق شد، 13 بازی برای این تیم انجام داد که بدون تاثیر گذار نمره 6.7 را در مجموع دریافت کرد.

* محمدامین حزباوی سال خوبی را با السد قطر سپری کرد و دو قهرمانی در لیگ ستارگان و امیر کاپ به دست آورد؛ او در 23 بازی یک گل زد و یک پاس گل داد و با قهرمانی در لیگ و امیر کاپ، جامی به افتخاراتش اضافه کرد.

1880711

*صیادمنش که در نیم‌فصل به وسترلو بلژیک پیوست 16 بازی برای این تیم انجام داد و تنها یک پاس گل داد و نمره 6.6 را در مجموع کسب کرد.

* امیرعابدزاده که به لیگ دو پرتغال رفته بود، در ماریتیمو برای تمیش 19 بازی انجام داد. ماریتیمو در لیگ دو بازی آخر را مساوی کرد و با کسب رتبه چهارم از صعود باز ماند؛ در حالی که با برد صعود می‌کرد!

* صادق محرمی که در جام ملت‌های آسیا بازی با امارات مصدوم شد، فصل را از دست داد ولی باز هم با قهرمانی دینامو زاگرب جامی به افتخاراتش اضافه شد!

* کریم انصاری‌فرد نیز که نیم فصل به آریس یونان پیوسته بود با 14 بازی، یک گل و یک پاس گل فصل را به اتمام رساند؛ او شانس رسیدن به قهرمانی جام حذفی را داشت که در فینال مقابل پائوک شکست خوردند.

2023553

* در لیگ روسیه امیرحسین ریوندی و کسری طاهری را نیز داریم که جویای نام هستند. امیرحسین ریوندی بازیکن 20 ساله زسکا مسکو در انتهای فصل دو بار به میدان رفت تا تجربه‌ای برای ورود به تیم بزرگسالان داشته باشد و کسری طاهری نیز که شماره 10 تیم ملی نوجوانان را بر تن میکرد با 17 سال سن 2 بازی برای روبین کازان انجام داد.

علیرضا میرزاده

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا