ورزش

عصر امباپه در پاریس امشب به اتمام می‌رسد!

شاید با یک پایان خوش هالیوودی

کیلیان امباپه، ستاره پاری سن ژرمن، امشب باید با پارک دو پرنس وداع کند و امیدوار است که این اتفاق با صعودش به فینال همراه شود.

به گزارش “ورزش سه”، پاری سن ژرمن امشب در دیدار برگشت از مرحله نیمه نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه پارک دو پرنس میزبان دورتموند خواهد بود تا تکلیف یکی از تیم‌های صعود کننده به بازی فینال این مسابقات مشخص شود.

تیم انریکه امیدوار است که این آخرین دیدارش در رقابت‌های اروپایی نباشد اما اتفاق اجتناب ناپذیر برای آنها این است که شاهزاده‌شان باید با رقابتی که هر اتفاقی هم در زمین رخ می‌داد باز هم رقابت مورد علاقه‌اش بود خداحافظی کند چون این قطعا آخرین بازی اروپایی امباپه در پارک دو پرنس خواهد بود. و یکشنبه هفته آینده هم او برای آخرین بار در رقابت‌های لیگ فرانسه برابر تولوز در خانه به میدان خواهد رفت.

این بازیکن فرانسوی به پیشنهاد رئال مادرید پاسخ مثبت داده و پاری سن ژرمن برای مدت طولانی او را در اختیار نخواهد داشت، حتی با این که شرایط جدایی و هنوز مشخص نیست. انریکه از سوالات متعددی که درباره این بازیکن از او پرسیده می‌شود خسته شده و به وضوح گفته که تا زمانی که دو طرف به صورت رسمی صحبت نکند اظهار نظری در این باره نخواهد داشت.

عصر امباپه در پاریس امشب به اتمام می‌رسد!

اگر پی‌اس‌جی بتواند شکست 0-1 در بازی رفت و در دیدار امشب جبران کند، خبری از اعلام رسمی جدایی نخواهد بود. خصوصا اگر رئال هم بتواند در بازی فردا شب راهی فینال شود که چنین اتفاقی به معنای رویارویی این دو تیم در لندن است. پس از اتفاقات متفاوت و احساسی در طول این سال‌ها، حتی بهترین کارگردان هم تصور چنین پایانی را برای این نمایش نداشت.

اما موضوع مهم این است که امشب چه اتفاقی رخ خواهد داد و امباپه و پاری سن ژرمن در بازی امشب با هم متحد خواهند بود. ناصر الخلیفی مشتاق است که بتواند به قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا که مدت‌ها منتظرش بوده برسد و هزینه‌ای که برای آن پرداخت کند این است که شاهد جدایی امباپه به عنوان قهرمان اروپا باشد.

این بهترین راه برای این ستاره فرانسوی است که از هواداران به خاطر حمایتی که همیشه از او کردن تشکر کند. در شرایط بحرانی که در طول این مدت تقریبا همیشگی بود، هواداران همیشه این بازیکن را از فشار نجات دادند و حسابش را جدا کردند.

2019192

پی‌اس‌جی در طول این چند روز تمام توانش را به کار گرفته تا ورزشگاه پارک دو پرنس را به مکانی سخت و جهنمی تبدیل کند. مارکینیوش و انریکه و حتی شخصی الخلیفی در گفتگو با مارکا و چند خبرنگار دیگر از هواداران خواستند که به ورزشگاه بیایند و از آنها حمایت کنند.

بین 50 تا 200 هوادار طرح‌های جذابی را آماده کردند و قرار است 47 انجمن هواداری متفاوت این تیم از آلمان، ایتالیا، لندن، نیویورک، سیاتل، شیکاگو، هوستون، ونکوور، مونترئال، مادرید، لیسبون، سائو پائولو و ریو دو ژانیرو در ورزشگاه حاضر باشند.

این بازی از اهمیت ویژه‌ای برای آنها برخوردار است. پی‌اس‌جی امیدوار است که بتواند به دومین حضورش در فینال لیگ قهرمانان برسد و خاطره تلخ فینال اول که با شکست برابر بایرن در سال ۲۰۲۰ به پایان رسید را به دست فراموشی بسپارد. برالدو جانشین لوکاس هرناندز مصدوم خواهد بود و شگفتی خاصی در ترکیب این تیم نخواهیم دید.

2019193

دورتموند بر خلاف تمام پیش‌بینی‌ها در یک قدمی صعود به فینال قرار گرفته و با توجه به پیروزی 0-1 در بازی رفت توانایی صعود به فینال ومبلی را دارد، ورزشگاهی که پیش از آن یک بار در فینال این مسابقات در سال 2013 برابر بایرن مونیخ شکست خورده است اما آنها در سال 1997 توانستند با پیروزی برابر یوونتوس قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شوند. این تیم حالا هم می‌خواهد مطمئن شود که هیچ کس و هیچ چیز نمی‌تواند مانعی در مسیرش باشد. حتی اگر پاریس در آتش بسوزد.

ترکیب احتمالی پاری سن ژرمن: دوناروما، مندز، برالدو، مارکینیوش، اشرف حکیمی، امری، ویتینا، فابین، بارکولا، امباپه، دمبله

ترکیب احتمالی دورتموند: کوبل، رایرسون، هوملز، اشلاتربک، ماتسن، آدیمی، امره جان، سابیتزر، سانچو، برنت، فولکروگ

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا