ورزش

حضور لژیونرهای موفق و ابهام در مورد غلامی/هیچ چهره جدیدی دعوت نشد

امید به جوانگرایی در آینده؛

فهرست جدید تیم ملی فوتبال ایران در شرایطی اعلام شده است که اکثر بازیکنانی که دعوت شده اند فصل نسبتا خوبی را پشت سرگذاشتند اما در مورد عملکرد و دعوت برخی ابهاماتی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال ایران روز ۱۷ خرداد به مصاف تیم ملی هنگ کنگ خواهد رفت و روز ۲۲ خرداد نیز به مصاف تیم ملی ازبکستان می‌رود. از این رو امیر قلعه نویی سرمربی تیم‌ملی ایران با اتمام بیست و سومین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور اقدام به انتشار لیست بازیکنان برای این دو دیدار کرد.

علیرضا بیرانوند، پیام نیازمند، حسین پورحمیدی، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، عارف غلامی، امین حزباوی، صالح حردانی، آریا یوسفی، ابوالفضل جلالی، میلاد محمدی، محمد قربانی، سامان قدوس، امید نورافکن، سعید مهری، علیرضا جهانبخش، مهدی قائدی، مهدی ترابی، مهدی لیموچی، الهیار صیادمنش، مهدی طارمی، جواد آقایی‌پور، جواد حسین‌نژاد، سردار آزمون، شهریار مغانلو و محمدرضا آزادی.

در میان این بازیکنان، عارف غلامی، امین حزباوی، میلاد محمدی، محمد قربانی، سامان قدوس، سعید مهری، علیرضا جهانبخش، مهدی قایدی، الهیار صیادمنش، مهدی طارمی سردار آزمون ۱۱ لژیونری هستند که از سوی امیر قلعه نویی به تیم ملی دعوت شده اند. ضمن این که همه بازیکنانی که در فهرست اخیر تیم ملی حضور دارند پیش از این هم به اردو دعوت شده بودند و چهره جدیدی در این فهرست نیست. اما حضور برخی بازیکنان با ابهامات و پرسش هایی در مورد عملکرد آنها مطرح است.

عارف غلامی مدافع ۲۷ ساله‌ای است که در تیم «ولژ موستار» بوسنی و هرزگوین حضور دارد یکی از ابهامات فهرست جدید تیم ملی است. او اوایل اسفند سال گذشته به این تیم پیوست و در ۱۵ مسابقه‌ای که «ولژ موستار» در رقابت‌های مختلف بازی داشته است در ۷ بازی در ترکیب اصلی قرار داشت و در ۸ مسابقه هم از لیست تیمش غایب بود.

امین حزباوی دیگر مدافع لژیونر دعوت شده به تیم ملی است که با ۲۱ سال سن یکی از امیدهای بزرگ تیم ملی ایران برای سال‌های آینده است. او که در تیم السد قطر حضور دارد در این فصل عملکرد درخشانی داشت و ۲۳ بار برای تیمش به میدان رفت و یک گل هم به ثمر رساند و درنهایت هم عنوان قهرمانی لیگ ستارگان قطر را از آن خود کرد.

میلاد محمدی هم در جریان جام ملت‌های آسیا از «آاک یونان» به تیم «آدانا دمیراسپور» ترکیه پیوست و توانست خیلی زود خود را به یکی از بازیکنان ثابت این تیم تبدیل کند. او از زمان حضورش در این تیم در همه دیدارها حضور داشت و تنها یک بازی را به دلیل مصدومیت از دست داد.

محمد قربانی هم اوایل اسفند به «اورنبورگ» روسیه پیوست و توانست خود را به عنوان یکی از بازیکنان اصلی به سرمربی تیمش اثبات کند و به جز بازی اول تیمش که روی نیمکت نشسته بود در دیگر بازی‌ها یا از ابتدا در ترکیب ثابت قرار گرفت و یا به عنوان بازیکن اصلی وارد زمین شد و مجموعاً ۱۴ بار برای «اورنبورگ» به میدان رفت.

سامان قدوس که در تیم برنتفورد انگلیس حضور دارد بعد از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا جایگاهش در این تیم را از دست داد و در لیگ برتر انگلیس تنها در ۵ بازی و مجموعاً ۳۷ دقیقه بازی کرد که عملکرد ضعیفی محسوب می‌شود. لازم به ذکر است صفحه رسمی برنتفورد در فاصله چند ساعت تا آخرین بازی این تیم در لیگ برتر انگلیس با انتشار تصویری از سامان قدوس برای او آرزوی موفقیت کرد و به این شکل جدایی بازیکن ایرانی‌اش در پایان فصل را تایید کرد.

حضور لژیونرهای موفق و ابهام در مورد غلامی/هیچ چهره جدیدی دعوت نشد

سعید مهری اوایل بهمن ۱۴۰۲ به تیم آپوئل قبرس پیوست و شاگرد ساپینتو شد و در پایان فصل هم عنوان قهرمانی لیگ قبرس را از آن خود کرد. او در ۱۰ بازی برای آپوئل به میدان رفت و ۶ بازی هم روی نیمکت بود و وارد زمین نشد. از این ۵ بازی، ۴ بازی مربوط به ۴ هفته پایانی لیگ بود که فرصت حضور در زمین را پیدا نکرد.

علیرضا جهانبخش که در تیم فاینورد حضور دارد و قرار است از این تیم جدا شود در فصل جاری و به خصوص بعد از جام ملت‌های آسیا نتوانست عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارد. او پس از بازگشت از جام ملت‌های آسیا چندین هفته را به دلیل مصدومیت از دست داد و پس از آن هم به جز یک بازی، در ۶ دیدار به عنوان یار جانشین وارد زمین شد و مجموعاً ۱۵۵ دقیقه بازی کرد. جهانبخش هم مانند قدوس از فاینورد جدا خواهد شد.

مهدی قایدی یکی از موفق ترین لژیونرهای فوتبال ایران است که در تیم الاتحاد کلبا حضور دارد. قایدی در فصل جاری ۳۴ بار برای الاتحاد به میدان رفت و ۱۶ گل به ثمر رساند و توانست خود را به عنوان یکی از بهترین گلزنان لیگ امارات معرفی کند تا جایی که اخباری مبنی بر تمایل تیم‌های شباب الاهلی و حتی اسپورتینگ لیسبون برای خرید او منتشر شد.

الهیار صیادمنش پس از ناکامی در تیم هال سیتی تصمیم گرفت در بهمن ۱۴۰۲ به وستلرو در لیگ برتر بلژیک برود. در ۱۰ دیداری که وسترلو در لیگ بلژیک به میدان رفته است صیادمنش در ۹ دیدار بازی کرد اما موفق به گلزنی نشد تا نتواند نقش خود را به عنوان یک مهاجم به خوبی در این تیم ایفا کند.

حضور لژیونرهای موفق و ابهام در مورد غلامی/هیچ چهره جدیدی دعوت نشد

مهدی طارمی که فصل پرهیاهویی را در تیم پورتو گذراند به اینتر ایتالیا پیوست تا در اردوی پیش روی تیم ملی با آرامش و تمرکز بیشتری به کار خود ادامه دهد. او پس از بازگشت از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا و به دنبال انتشار اخبار توافقش با اینتر و همچنین به دلیل عملکرد ناموفقش در این فصل در امر گلزنی جایگاهش را در پورتو از دست داد و در ۵ بازی پیاپی در لیست تیمش حضور نداشت. اما با نزدیک شدن به اواخر فصل توانست به مرور اعتماد «کنسیسائو» را جلب کند. او در دیدار نهایی جام حذفی موفق شد گل قهرمانی تیمش را از روی نقطه قهرمانی به ثمر برساند.

سردار آزمون هم دیگر مهاجم لژیونر دعوت شده به تیم ملی است که فصلی گذشت در تیم رم بازی کرد و در ۱۵ دیدار رم در سری آ در ۱۰ بازی به میدان رفت که ۳ بار به عنوان بازیکن اصلی وارد زمین شد و ۲ گل و ۲ پاس گل به ثبت رساند. او در ۲ دیدار مرحله نیمه نهایی لیگ اروپا برابر بایرلورکوزن هم به میدان رفت و موفق شد یک پاس گل بدهد.

آزمون که به صورت قرضی از بایرلورکوزن در رم حضور دارد قرار است به زودی به لورکوزن برگردد و گفته می‌شود سویا اسپانیا یکی از تیم‌هایی است که قصد دارد این مهاجم ایرانی را از لورکوزن به خدمت بگیرد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا