ورزش

دلیل حضورِ بدون مربی عالمیان در مسابقات کرواسی با مشکل همیشگی

در گفت و گو با مهر مطرح شد

رییس فدراسیون تنیس روی میز با تاکید بر اینکه همراه بودن مربی در مسابقات مختلف تاثیر بیشتری در عملکرد بازیکنان اعزامی دارد در مورد حضور بدون مربی نوشاد عالمیان در مسابقات کرواسی توضیح داد.

به گزارش خبرنگار مهر، نوشاد عالمیان در حالی در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات تنیس روی میز کانتندر کرواسی و با شکست ۳ به یک مقابل «هاریموتو» ژاپنی به کار خود در این رقابت ها پایان داد که بدون مربی عازم زاگرب شده بود.

او همین یک ماه پیش با جمیل لطف الله نسبی سرمربی تیم ملی تنیس روی میز در مسابقات گرند اسمش عربستان شرکت کرد و با غلبه بر بازیکنان بزرگی همچون «کائو چنگ جو» از چین تایپه و صاحب رنکینگ ۲۹ جهان است و «لیانگ جینگ کون» از چین و صاحب رنکینگ ۴ جهان تا مرحله یک هشتم نهایی پیش رفت. نتایج فوق العاده ای که عالمیان در ریاض رقم زد منجر به صعود ۱۷ پله ای اش در رنکینگ جهانی شد.

بدون شک همراهی لطف الله نسبی و اعزامش به ریاض در عملکرد قابل توجه نوشاد عالمیان بی تاثیر نبود طوریکه مهرداد علی قارداشی رییس فدراسیون نیز تاکید داشت که این حضور در آمادگی ذهنی و فنی نوشاد بسیار زیاد تاثیر مثبت داشت. با این حال سرمربی تیم ملی تنیس روی میز در مسابقات کانتندر کرواسی کنار نوشاد نبود.

این در حالی است که نتیجه این رقابت ها و امتیاز به دست آمده از آن برای تنیس روی میز ایران اهمیت زیادی داشت چراکه تاثیر مستقیم روی رنکینگ جهانی نوشاد عالمیان و کسب سهمیه المپیکی او از این رنکینگ خواهد داشت. با این اوصاف «چرا فدراسیون تنیس روی میز از اعزام مربی همراه با نوشاد عالمیان به مسابقات کانتندر کرواسی امتناع کرد؟»

مهرداد علی قارداشی رییس فدراسیون تنیس روی میز در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد این ابهام و پرسش مطرح در رابطه با آن گفت: تنها دلیلی که مانع اعزام سرمربی همراه با نوشاد شد، مربوط به زمان می شود واینکه فرصتی برای گرفتن ویزای شنگن نداشتیم.

وی در این رابطه ادامه داد: برادران عالمیان و امیرحسین هدایی به واسطه حضور در لیگ فرانسه و اقامت اروپا، مشکلی بابت ویزای شنگن ندارند و هر زمان می توانند برای اعزام به هر کشوری اقدام کنند. این موضوع اما در مورد جمیل لطف الله نسبی به این راحتی نیست. برای او مانند خیلی دیگر از افراد باید اقدام لازم جهت گرفتن ویزای شنگن انجام می شد. از طرفی این موضوع در یک پروسه طولانی و زمان بر به نتیجه می رسد. در کل فرصتی برای این کار نبود به همین دلیل به ناچار قید این همراهی را زدیم.

جمیل لطف الله نسبی بر خلاف مسابقات گرنداسمش عربستان، در رقابت های کانتندر کرواسی کنار نوشاد عالمیان نبود

رییس فدراسیون تنیس روی میز با اشاره به اعزام سرمربی تیم ملی تنیس روی میز به مسابقات گرنداسمش عربستان تصریح کرد: تاثیر حضور مربی کنار نوشاد در ان رقابت های مهم بر کسی پوشیده نیست. اصرار فدراسیون هم بر حضور همیشگی مربی کنار ملی پوشان در اعزام های اینچنینی است اما گاهی واقعا شرایط مهیا نمی شود وگرنه به این مسئله اشراف داریم که در حضور مربی، قطعا بازیکن عملکرد بهتری در میادین خواهد داشت.

قارداشی در عین حال تاکید کرد: البته سرمربی تیم ملی درجریان رقابت های کانتندر کرواسی خیلی دور از نوشاد عالمیان و عملکردش نبود. او فیلم دیدارهای نوشاد رو می دید و با آنالیز، موارد لازم برای دیدارهای بعدی به نوشاد گوشزد می کرد. در کل نوشاد و لطف الله نسبی درجریان مسابقات مدام با یکدیگر در ارتباط بودند و اطلاعات لازم را رد و بدل می کردند. در کل بودنِ مربی در محل مسابقات خیلی بهتر است اما گاهی واقعا از دست ما خارج است.

وی همچنین از عملکرد نوشاد عالمیان در این رقابت ها ابراز رضایت کرد و گفت: نوشاد در بهترین روزهای امادگی اش قرار دارد. دیدارهایی که برگزار می کند همه از نظر فنی در سطح بالا هستند. او با بازیکنان بزرگی در کرواسی رقابت کرد اما مقابل همه آنها عملکرد کم نقصی داشت. حتی در دیدار پایانی برابر بازیکن یازدهم جهان که با شکست نوشاد همراه بود، ملی پوش کشورمان قابل قبول عمل کرد.

رییس فدراسیون تنیس روی میز با ابراز امیدواری از اینکه امتیاز این رقابت ها موقعیت نوشاد عالمیان در رنکینگ جهانی را بهبود بخشد و او را به سهمیه نزدیک تر کند، گفت: نوشاد از کرواسی به اسلوونی می رود تا در رقابت های بین المللی این کشور هم شرکت کند. نیما عالمیان و امیرحسین هدایی هم در این رقابت ها شرکت دارند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا