شهرستان ها

صیانت از آرای مردم در مرحله دوم انتخابات استان تهران تضمین می‌شود

تهران- استاندار تهران با تاکید بر حداکثر سازی مشارکت در انتخابات گفت: صیانت از آرای مردم در مرحله دوم انتخابات استان تهران تضمین می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری، صبح چهارشنبه در جلسه ستاد انتخابات استان تهران که با حضور سید عباس جوهری، رئیس ستاد انتخابات استان و فرمانداران و سایر اعضای ستاد در استانداری تهران برگزار شد، با اشاره به اینکه در مرحله دوم انتخابات با شرایط جدیدی روبرو هستیم، اظهار کرد: ضروری است که از موقعیت «وعده صادق» و برتری راهبردی نظام اسلامی در دنیا بهره بگیریم و مشارکت حداکثری مردم را به عنوان سرمایه‌های اجتماعی به سمع و نظر دنیا برسانیم.

استاندار تهران با تاکید بر امیدآفرینی و تداوم پاسخگویی به مردم، گفت: مسؤولان تلاش کنند در این زمینه رضایت حداکثری مردم را کسب کنند.

فخاری با اشاره به برگزاری انتخابات الکترونیکی در حوزه انتخابیه تهران، عنوان کرد: صدا و سیما و رسانه‌های جمعی و اصحاب رسانه همگی بکوشند تا مزیت‌های برگزاری این نوع از انتخابات که یک حرکت نو، جدید و جذاب است به خوبی تبیین شود. وی با تاکید بر اینکه از رأی گیری الکترونیک باید به عنوان کاری جدید در جهت سلامت انتخابات یاد شود، گفت: موقعیت رأی گیری به واسطه این صندوق‌ها بسیار محافظ و بدون دسترسی غیر می‌باشد و ضروری است که موضوع حفظ کامل اطلاعات با شرایط قانونی را برای همه مردم بازگو کنیم.

استاندار تهران در ادامه با بیان اینکه موضوع رقابت در آستانه انتخابات به حداکثر سازی رأی کمک زیادی می‌کند، اظهار کرد: باید بدانیم که حتی با یک رأی سرنوشت انتخابات را تغییر می‌دهد و صحنه انتخابات باید برای رقابت سالم باشد.

فخاری خطاب به فرمانداران و همه مسؤولان ستاد انتخابات استان تهران، گفت: با توجه به اینکه صحنه رقابت با حاشیه‌هایی همراه خواهد بود، مهم است که در این زمینه مواظبت‌های لازم صورت بگیرد.

استاندار تهران برگزاری دور اول انتخابات مجلس در استان تهران را توأم با کنترل مناسب و برآوردهای صحیح دانست و گفت: برای دور دوم نیز توصیه ویژه این است که کار انتخابات با همان حساسیت دنبال و فضای انتخابات پرشور و سالم و نوع رفتارها نسبت به دور اول تغییر نداشته باشد و در نهایت با نظارت کامل و درست از رأی مردم صیانت شود.

وی با اشاره به نوع جدید برگزاری انتخابات بیان کرد: در حوزه صندوق‌های سیار با وجود چالش حمل و نقل باید تلاش بر حداکثر سازی مشارکت باشد تا دامنه کسانی که می‌خواهند رأی بدهند افزایش یابد.

فخاری امنیت عام را در برگزاری انتخابات بسیار مهم دانست و افزود: تضمین امنیت قابل قبول برای انتخابات باید صورت بگیرد و ضروری است که این اطمینان به مردم داده شود که از آرای مردم، صیانت صد در صدی به عمل می‌آید.

استاندار تهران بر ضرورت گستردگی حوزه اطلاع رسانی تاکید کرد و افزود: باید از ظرفیت اطلاع رسانی استفاده کنیم و نامزدهای انتخاباتی نیز با حضور در موقعیت‌های مختلف و دفاع از برنامه‌هایشان تنور انتخابات را گرم‌تر کنند.

آگهی
سیاسی

رونمایی از صندوق رای الکترونیک در حاشیه نشست سخنگوی شورای نگهبان/ عکس

رونمایی از صندوق رای الکترونیک در حاشیه نشست سخنگوی شورای نگهبان/ عکس


از صندوق رای الکترونیکی که قرار است جمعه در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی مورد استفاده قرار بگیرد، رونمایی شد.

به گزارش ایلنا، در حاشیه نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان از صندوق رای الکترونیکی که قرار است جمعه در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی مورد استفاده قرار بگیرد، رونمایی شد.

مرحله دوم انتخابات قرار است در هشت حوزه انتخابیه شامل «تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس»، «کرمانشاه»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی»، «ملایر»، «شیراز و زرقان»، «آبادان» و «تبریز، آذرشهر و اسکو» به صورت تمام‌الکترونیک برگزار شود.

کسانی که در مرحله اول انتخابات رای نداده باشند، در مرحله دوم می‌توانند رای دهند و کسانی که در مرحله اول رای داده‌اند فقط در همان حوزه انتخابیه می‌توانند رای دهند.



انتهای پیام/

آگهی
ورزش

مريم طوسى باز هم در آمريكا قهرمان شد

استقلال بدنبال پاک کردن خاطرات تلخ اردیبهشتی از تراکتور

مريم طوسى بكبار ديگر قبل از عزيمت به تور برنزى امارات در آمريكا دو قهرمانى توآمان ماده هاى صد و ويست متر سرعت را جشن گرفت.

به گزارش ورزش سه، مريم طوسى با حضور در رقابتهاى مختلف معتبر در آمريكا و ديگر كشورها با توجه به آمادگى بالا و ركوردهاى مطلوبى كه در ٣٤ سالگى از خود به جاى گذاشته به دنبال رسيدن به ركورد ٢٢ ثانيه و ٥٧ صدم و كسب سهميه ٢٠٠ متر بازيهاى المپيك ٢٠٢٤ پاريس است، اتفاقى كه در ٢٠١٢ لندن صدم هاى ثانيه او را از دويدن در اين سطح محروم كرد.

طوسى كه به تازگى توانسته ركورد ٢٠٠ متر ايران را بصورت رسمى بعد از ١١ سال ارتقا دهد در رقابت شهر ايرواين ايالت كاليفرنياى آمريكا و مسابقه “استيو اسكات” كه دونده هايش تنها با ارسال دعوتنامه بر اساس ركوردهاى ثبت شده شخصى اجازه رقابت پيدا مى كنند دو مقام قهرمانى صد متر و دويست متر را به خود اختصاص داد.

اين رقابتها در دوهاى سرعت، نيمه استقامت و استقامتى و ماده هاى پرتابى و پرشى بصورت بين المللى با حضور ورزشكاران از مليت هاى مختلف انجام شد و مريم طوسى در صد متر با زمان ١١ ثانيه و ٦٦ صدم و در دوبست متر با ٢٣ ثانيه و ٨٣ به مقام اول دست يافت.

مريم طوسى روزهاى آينده از آمريكا به امارات و دبى مى‌رود تا در رقابت مهم “تور برنزى” كه داراى سطح C دو و ميدانى فدراسيون جهانى است حضور يابد.

در حال حاضر به غير از رقابت مهم ١٤ ارديبهشت مريم طوسى در ٢٠٠ متر دبى، اين دونده چهار مسابقه ديگر هم در پيش دارد كه بى‌شك نياز به حمايت مستقيم فدراسيون دو و ميدانى كشورمان براى كسب سهميه المپيك است.

مريم طوسى تا امروز با مليت و پرچم ايران، حفظ موازين و قوانين ورزش كشور و حجاب اسلامى در تمامى رقابت‌هاى سال ٢٠٢٤ ميلادى در كشورهاى آفريقاى جنوبى و آمريكا حضور يافته و تمام هزينه‌های سرسام‌آور را از جيب شخصى خود پرداخت كرده و جالب اينكه بعد از ١١ سال موفق شده ركورد ٢٠٠ متر ايران را نيز جابه‌جا كند.

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا