ورزش

تیم ملی والیبال بامداد فردا در راه برزیل/جدال برای المپیکی شدن

لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴؛

تیم ملی والیبال ایران بامداد فردا ( ۲۳ اردیبهشت) از طریق دوحه برای حضور در لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ والیبال راهی ریودوژانیرو خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ والیبال آخرین فرصت تیم ملی والیبال ایران برای کسب سهمیه المپیک پاریس است، این مسابقات از ۲۵ اردیبهشت ماه با مسابقات هفته نخست گروه زنان آغاز خواهد شد و مرحله مقدماتی این رقابت‌ها هم روز یکشنبه سوم تیر با برگزاری دیدارهای هفته پایانی گروه مردان به اتمام می‌رسد. تیم ملی والیبال ایران برای صعود به المپیک پاریس تنها یک راه دارد و آن هم حضور قدرتمند در لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ و کسب سهمیه از طریق رنکینگ است.

به همین منظور تمرینات تیم ملی والیبال ایران از نیمه فروردین ماه سال جاری با حضور کادر فنی ایرانی و با هدایت پیمان اکبری زیر نظر «پائز و لئوناردو» آغاز شد و «موتا پائز» سرمربی برزیلی- فرانسوی کشورمان هم از پنجم اردیبهشت ماه با حضور در تهران هدایت تمرینات را به دست گرفت. تیم ملی والیبال ایران پس از چند هفته تمرین در تهران زیر نظر سرمربی جدید خود، بامداد فردا ساعت ۵ صبح از طریق دوحه راهی ریودوژانیرو خواهد شد.

میلاد عبادی‌پور، جواد کریمی، محمدطاهر وادی، مرتضی شریفی، امیرحسین اسفندیار، پوریا حسین خانزاده، مبین نصری، امیرحسین ساداتی، میثم صالحی، امین اسماعیل‌نژاد، محمد بربست، محمد ولی‌زاده، مهدی جلوه، علیرضا فراهانی مصلح آبادی، متین احمدی، آرمان صالحی و محمدرضا حضرت‌پور بازیکنان معرفی شده از سوی «موریس موتا پائز» برای این مسابقات است.

وحید مرادی به عنوان سرپرست گروه و مدیر تیم، امیر خوش‌خبر (سرپرست اردو)، موریس موتا پائز (سرمربی)، پیمان اکبری (دستیار اول)، لئوناردو افونسو، عبدالرضا علیزاده، علی فتاحی و نوید مشجری (مربیان)، «مارسلو زنگراند» (بدنساز)، محمدامین شاکری (آنالیزور)، علی حدادی (فیزیوتراپ) و محمدناصر نقره‌ای اعضای معرفی شده کادر فنی تیم ملی والیبال ایران در رقابت‌های لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ هستند.

مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های والیبال سال ۲۰۲۴ در ۹ کشور و چهار قاره برگزار خواهد شد و ۳۲ تیم ملی در دو بخش مردان و زنان در آسیا، اروپا، آمریکای شمالی و آمریکای جنوبی برای صعود به مرحله فینال این رقابت‌ها با هم پیکار خواهند کرد.

برنامه و ساعت بازی‌های تیم ملی ایران در لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ به شرح زیر است: (ساعت مسابقات به وقت ایران است)

هفته نخست، اول تا ششم خرداد ۱۴۰۳
برزیل شهر ریودوژانیرو (برزیل، صربستان، ایتالیا، ایران، آرژانتین، کوبا، ژاپن، آلمان)

ایران _صربستان، ۳ خرداد ۱۴۰۳، ساعت ۳:۳۰
ایران _ ایتالیا، ۵ خرداد ۱۴۰۳، ساعت ۰۰:۰۰
ایران _ کوبا، ۶ خرداد ۱۴۰۳، ساعت ۳:۳۰
ایران _ آرژانتین، ۷ خرداد ۱۴۰۳، ساعت ۰۰:۰۰

هفته دوم، ۱۵ تا ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
ژاپن، شهر میزبان نامشخص (ژاپن، ایران، برزیل، ترکیه، لهستان، بلغارستان، اسلوونی، آلمان)

ایران _ ژاپن، ۱۵ خرداد ۱۴۰۳، ساعت ۱۳:۵۰
ایران _ برزیل، ۱۷ خرداد ۱۴۰۳، ساعت ۶:۳۰
ایران _ بلغارستان، ۱۸ خرداد ۱۴۰۳، ساعت ۶:۳۰
ایران _ ترکیه، ۱۹ خرداد ۱۴۰۳، ساعت ۶:۳۰

هفته سوم ۲۹ خرداد تا ۳ تیرماه ۱۴۰۳
فیلیپین، شهر مانیل (ژاپن، ایران، آمریکا، هلند، برزیل، آلمان، فرانسه، کانادا)

ایران _ آمریکا، ۳۰ خرداد ۱۴۰۳، ساعت ۱۴:۳۰
ایران _ هلند، ۳۱ خرداد ۱۴۰۳، ساعت ۱۰:۳۰
ایران _ فرانسه، اول تیر ۱۴۰۳، ساعت ۶:۳۰
ایران _ آلمان، ۳ تیر ۱۴۰۳، ساعت ۶:۳۰

تیم ملی والیبال ایران به گفته سرمربی جدید خود از تمرینات عقب است و به احتمال زیاد ملی‌پوشان با تیم برزیل که تیم اصلی نیست و تیمی میان الف و ب با ترکیب بازیکنان جوان بازی دوستانه خواهد داشت.

آگهی
بین الملل

بایدن با پذیرش کشتار غیرنظامیان غزه به دنبال جلب نظر مخالفان داخلی است/ واشنگتن و تل‌آویو در ۲ مورد دیگر هم اختلاف دارند

بایدن با پذیرش کشتار غیرنظامیان غزه به دنبال جلب نظر مخالفان داخلی است/ واشنگتن و تل‌آویو در ۲ مورد دیگر هم اختلاف دارند


استاد ژئوپلیتیک دانشگاه گفت: اختلاف‌ها میان کاخ سفید و تل‌آویو در شرایط کنونی افزایش پیدا کرده و حتی مواضع نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به خوبی نشان می‌دهد که وی وارد فاز دیگری از سیاست شده است.

عبدالرضا فرجی‌راد، استاد ژئوپلیتیک دانشگاه با اشاره به اذعان رئیس‌جمهوری ایالات متحده در خصوص کشتار غیرنظامیان غزه توسط تسلیحات آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا عنوان کرد: واقعیت این است که بایدن در ایالات متحده دچار مشکل شده و حالا به دنبال آن است تا بتواند بر این مشکلات فائق آید؛ به گونه‌ای که در شرایط کنونی  بر اساس آمارهای موجود، او رأی برخی از جوانان را که به جناح چپ گرایش دارند از دست داده که دلیل آن هم بحث حمایت بی‌چون و چرا از اسرائیل است. در این راستا اینکه رئیس‌جمهوری ایالات متحده در مصاحبه اخیر خود اعلام می‌کند که ارسال تسلیحات آمریکایی به اسرائیل را متوقف کرده به نوعی به دنبال آن است که بتواند طیف ناراضی از خود را راضی نگه دارد. بخش اعظمی از این طیف، مهاجران و مسلمانان هستند و بر اساس آمارهای موجود میزان رأی بایدن در میان مهاجران و مسلمانان کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: این در حالیست که نتانیاهو معتقد است لابی یهود یا همان آیپک می‌تواند در یک اقدام مشخص رأی بسیاری از سناتورهای آمریکا را به هر سمتی یا به نفع هر نامزد انتخاباتی آمریکا که می‌خواهند جهت‌دهی کند و یک نفوذ علنی را به تصویر کشیده است. لذا اینکه بایدن چنین مسائلی را مطرح می‌کند و حتی در قبال حمله به رفح به اسرائیل اخطار می‌دهد و از سوی دیگر مقام‌های سیاسی و نظامی ایالات متحده هم این موضوع را مورد تاکید قرار می‌دهند که نباید اسرائیل یک اقدام رادیکال را در رفح انجام دهد، به هر ترتیب نمایانگر آن است که ایالات متحده در حال صدور پیام اخطار به اسرائیل است. از سوی دیگر اختلاف‌ها میان کاخ سفید و تل‌آویو در شرایط کنونی افزایش پیدا کرده و حتی مواضع نتانیاهو به خوبی نشان می‌دهد که وی وارد فاز دیگری از سیاست شده است.

سفیر پیشین ایران در نروژ تصریح کرد: فرض را اگر بر این بگذاریم که مسأله غزه به زودی تمام شود، اما نخست، اختلاف میان واشنگتن و تل‌آویو حول این مسأله خواهد بود که مدیریت غزه چگونه باید رقم بخورد و دومین اختلاف بر سر کابینه بعدی اسرائیل پس از نتانیاهو خواهد بود. به همین جهت باید گفت که آمریکا، هم در داخل و هم در مورد خاورمیانه و هم در مورد نتانیاهو و اسرائیل با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو است و حالا علناً بایدن اعلام می‌کند که تسلیحات واشنگتن باعث کشتار غیرنظامیان در غزه شده است. ایالات متحده در همان ابتدای جنگ غزه حجم زیادی از تسلیحات را به اسرائیل ارسال کرد و حالا اعلام می‌کند که جلوی صادرات تسلیحات به تل‌آویو را موقتاً خواهد گرفت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بایدن به نوعی در حال تست زدن وضعیت نظامی در رفح است. او همچنین نگران افزایش میزان کشتار غیرنظامیان در این منطقه بوده و به خوبی می‌داند که تند شدن رفتار اسرائیل در رفح و غزه می‌تواند بر انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده و همچنین اوضاع و احوال داخلی آمریکا و جایگاه کاخ‌سفید تاثیر بگذارد. این در حالیست که حماس از ابتدای امر اعلام کرده بود که باید آتش‌بس دائمی برقرار شود و در مقابل اسرائیل بر پیشروی نظامی پافشاری کرد که نهایتاً قبول آتش‌بس و شروط آن توسط حماس باعث شد تا اسرائیل در یک عمل انجام شده قرار بگیرد. به هر ترتیب اسرائیل در شرایط کنونی نمی‌تواند آنگونه که فکر می‌کند رفح را پاکسازی کند که البته آمریکا هم بر این موضوع کاملاً واقف است.



انتهای پیام/

آگهی
ورزش

تمجید سایت ژاپنی از زاهدی/ شهاب زننده بهترین گل تاریخ «آویسپا»

پس از زدن گل تماشایی؛

مهاجم ایرانی تیم فوتبال «آویسپا فوکوئوکا» روز جمعه موفق شد با تک گل خود، تیمش را به پیروزی برساند.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های فوتبال «آویسپا فوکوئوکا» و «گامبا اوزاکا» در هفته یازدهم جِی لیگ ژاپن روز گذشته (جمعه ۱۴ اردیبهشت) به مصاف هم رفتند که این بازی در پایان با تک گل شهاب زاهدی یک بر صفر به سود آویسپا به پایان رسید تا این تیم در پایان هفته یازدهم، ۱۵ امتیازی شود و به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به گامبا اوزاکا در رده نهم جدول قرار گیرد.

زاهدی در این بازی از فاصله ۷۰ متری موفق به باز کردن دروازه گامبا اوزاکا شد و خیلی از رسانه‌ها از گل او به عنوان یکی از نامزدهای بهترین گل سال (پوشکاش) یاد کردند.

در همین رابطه سایت ژاپنی «soccerdigestweb» نوشت: شهاب زاهدی در دقیقه ۲۲ و بدون معطلی توانست به زیبایی هر چه تمام تر گل پیروزی بخش آویسپا را به ثمر برساند. هواداران فوتبال در ژاپن از گل زاهدی شگفت زده شدند و در شبکه‌های اجتماعی کامنت های جالبی را در وصف این گل نوشتند که از جمله آنها می‌توان به «ترسناک ترین گل تاریخ» و «بهترین گل تاریخ آویسپا» اشاره کرد.

زاهدی که در هفته‌های ابتدایی در ترکیب آویسپا حضور نداشت توانسته خیلی زود خود را به ترکیب اصلی این تیم برساند و در حال حاضر ۶ گل برای این تیم به ثمر رسانده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا