ورزش

ویسی و جدایی از فولاد: به ما احترام نمی‌گذارند

با برنامه سه ساله استقلال خوزستان قهرمان لیگ شد

عبدالله ویسی می‌گوید تمرکزی که روی کار در فولاد گذاشته را در هیچ تیم دیگری نگذاشته بود.

به گزارش “ورزش سه”، فولاد توانست به لطف پیروزی بزرگ در دیدار هفته پایانی لیگ مقابل نساجی، در لیگ برتر بماند. خوزستانی‌ها که با امید کسب سهمیه لیگ قهرمانان فصل را آغاز کرده بودند، به شکل ناباورانه‌ای فصل را در رتبه‌های پایین جدول سپری کردند و در هفته‌های آخر لیگ نیز یکی از گزینه‌های سقوط بودند.

با این حال، عبدالله ویسی توانست به قولی که داده بود عمل کند و این تیم را در لیگ برتر حفظ کند. هر چند که فولاد با توجه به در اختیار داشتن ستاره‌های مطرح در اندیشه کسب رتبه‌های بهتری بود ولی به لطف گل حساس و سه امتیاز ساسان انصاری در لیگ برتر ماندگار شد.

عبدالله ویسی شب گذشته مهمان برنامه شب‌های فوتبالی بود و در گفت‌وگویی که با مجری برنامه داشت، درخصوص مسائل مختلف به صحبت پرداخت که بخشی از این گفت‌وگو را در زیر می‌خوانیم:

مجری: تیم نگه داشتن تخصص شما شده، درست است؟
ویسی: دیگه روی پیشانی ما این را نوشته‌اند. دو بار با استقلال خوزستان در تفاضل گل و پلی‌آف ماندیم. یک بار با پیکان در آن وضعیت سخت. بعد از قهرمانی استقلال خوزستان، دوباره برگشتم و در لیگ باقی ماندیم. ماندگاری با صنعت نفت که یک معجزه بود و الان هم با فولاد خوزستان سهمیه را حفظ کردیم.

ویسی و جدایی از فولاد: به ما احترام نمی‌گذارند

مجری: چه اتفاقاتی رخ داد که موفق شدید به این مهم دست پیدا کنید؟
ویسی: بنده قبل از هرچیزی به عوامل اجرایی لیگ برتر خسته نباشید می‌گویم که تلاش می‌کردند مسابقات با شرافت، مردانه و جانانه انجام شود. خسته نباشید به رسانه‌ها که حامی تمام بازی‌ها بودند. باید بگویم تمرکزی که بنده روی تیم فولاد خوزستان گذاشتم، شاید در زندگی‌ام برای هیچ تیمی نگذاشته بودم، حتی تیم صنعت نفت آبادان که فصل قبل هشت امتیاز از منطقه امن جدول عقب بود! در تیم فولاد خوزستان که سابقه بازی در جام باشگاه‌های آسیا را دارد، نسبت به تیم صنعت نفت آبادان کار سختی داشتم. تمام وجودم را گذاشتم. از ساعت ۱۱ صبح تا ده شب در خدمت باشگاه بودم. به هرحال فولاد مجموعه بسیار بزرگ و حرفه‌ای در فوتبال ایران است و سخت کار و تلاش می‌کردیم تا خدایی نکرده به دسته پایین‌تر سقوط نکند. خوشبختانه خدا کمک کرد و ما موفق شدیم در سه بازی آخر که بسیار سخت هم بود، هفت امتیاز به‌دست بیاوریم و تیم را نگه داریم.  

مجری: برای فصل بعد در فولاد خوزستان می‌مانید؟ زیرا شما فصل گذشته صنعت نفت را نگه داشتید و بعد ادامه دادید که سپس از آن جا جدا شدید. حیف که صنعت نفت سقوط کرد. چرا تیم‌های خوزستانی که واقعا هر کدام می‌توانند در بالای جدول حضور داشته باشند و برای قهرمانی بجنگند و سابقه این موفقیت را هم دارند، در حال حاضر چنین شرایطی وجود ندارد؟
ویسی: متاسفانه یک‌سری برخوردها، رفتارها و یک‌سری مسائل هست که بیرون از فوتبال بوده است. یک عده از افراد که کاری به فوتبال ندارند در کارهای فنی و مدیریتی باشگاه دخالت دارند و مسائل را خراب می‌کنند.

2029258

مجری: در فولاد خوزستان هم این مشکلات وجود داشت؟
ویسی: ۱۰۰ درصد… فولادی که حتی می‌تواند قهرمان آسیا شود و قبلا قهرمان ایران بوده و در سه دوره جام باشگاه‌های آسیا حضور داشته است. کار از مدیریت باشگاه‌ها گذشته و باید مسئولین اجرایی استان بیایند و رصد کنند و متوجه بشوند چه عواملی باعث می‌شود که تیم‌های خوزستانی به این روزها افتاده شوند. متاسفانه سال بسیار بدی بود برای فوتبال خوزستان و بنده هم همانطور که قول داده بودم، توانستیم تیم را حفظ کنیم تا حداقل دو تیم استان در لیگ برتر باقی بمانند. باید برای سال آینده کاری کنیم که مردم آنقدر زجر نکشند.

مجری: شما سال آینده در فولاد هستید؟
ویسی: بنده قرارداد دارم. اما تصمیم نهایی را نگرفته‌‌ام. فکر می‌کنم که با فولاد ادامه ندهم، زیرا بسیار بهتر هست اگر در این تیم نباشم.

2027136

مجری: چرا؟
ویسی: چون ما را به اینجا می‌آورند و وارد مسائل بسیار ناجور می‌شویم. در بدترین شرایط به صنعت نفت رفتم. در بدترین شرایط به استقلال خوزستان برگشتم که نمی‌توانستم بازیکنی را جذب کنم و چهار هفته بعد اخراجم کردند. در بدترین شرایط که چند باخت بد دادیم، من را آوردند که تیم را حفظ کنیم. خدا به بنده کمک کرد و موفق هم شدیم. ولی در مجموع با ما ناسازگاری می‌کنند و نسبت به مربیانی که خارج از استان می‌آیند، رفتار بهتری می‌شود و فکر می‌کنم که اگر من نباشم، خیلی بهتر است.

مجری: یک بار هم شما تیم را از اول فصل ببندید و تا انتها باقی بمانید. شاید مثل استقلال خوزستان قهرمان لیگ شدید. 
ویسی: استقلال خوزستان با بنده برنامه سه ساله داشت. سال اول با تفاضل گل در لیگ برتر باقی ماندیم. سال دوم در پلی آف سهمیه را حفظ کردیم و سال سوم قهرمان ایران شدیم. ولی متاسفانه یک‌سری دخالت‌های بی‌جا است که فوتبال خوزستان را به نابودی کشیده است. من می‌گویم سیروس پورموسوی نیم فصل دوم، تیم بسیار خوبی را درست کرد. اگر این مربی را نگه دارند و فصل آینده تیم دیگری را درست کنند، یعنی تیمی که پورموسوی شناخت کامل از بازیکنانش داشته باشد، مطمئن باشید در لحظات آخر برای بقا نمی‌جنگند و پنج پله بالاتر قرار می‌گیرند و بعد از آن حتی برای سهمیه آسیایی رقابت می‌کنند.

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا