ورزش

کدام ترس، رئال در منچستر خوش‌شانس بود

سیتی سخت‌ترین مانع نبود

اشتفان افنبرگ گفت که بایرن هراسی از رئال ندارد و تاکید کرد که کهکشانی ها در زمین سیتی با خوش شانسی صعود کردند.

به گزارش “ورزش سه”، سه شنبه شب بایرن و رئال در بازی رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان به مصاف هم خواهند رفت. دیداری که بارها در مراحل حذفی این رقابت ها تکرار شده و یک بازی کلاسیک است.

کدام ترس، رئال در منچستر خوش‌شانس بود

در اواخر دهه 90 و اوایل قرن حاضر، اشتفان افنبرگ برای بایرن بازی می کرد و برابر رئال مادرید خاطرت تلخ و شیرینی دارد. او در مصاحبه با آاس گفت: «بازی هایی عالی بودند و من خوش شانس بودم که در آنها حضور داشتم و البته خیلی ها را بردم. چیزی که به یاد دارم دوئل های هیجان انگیز در بهترین استادیوم های جهان بود. همراه با یونایتد، ما و رئال تیم‌هایی بودیم که در اواخر دهه 90 و اوایل دهه 2000 برای لیگ قهرمانان می جنگیدیم. رقابت بسیار زیاد بود، اما همیشه احترام وجود داشت. آنها خاطرات ارزشمندی هستند.»

ناکامی‌های اخیر بایرن برابر رئال در سه دوره متوالی: «کاملا روی بازی پیش رو بی تاثیر است. از مرحله نیمه نهایی به بعد هیچ تیمی شانس بیشتر برای صعود ندارد. نکته کلیدی این است که همه بازیکنان را 100 درصد داشته باشید و بدانید که چگونه بین انگیزه، آرامش و اعتماد به نفس تعادل پیدا کنید. چیزی که مطلقاً ربطی ندارد اعداد یا آمار است. این یک فصل دیگر از این داستان بزرگ است که ربطی به گذشته ندارد. تنها اینکه رئال میزبان بازی برگشت است یک مزیت خواهد بود و البته امیدوارم اینطور نباشد.»

خیلی ها فکر می کنند که وقتی رئال مادرید منچسترسیتی را حذف کرد، پیچیده ترین کار قبلا انجام شده و بایرن را نیز حذف می کند: «موافق نیستم. به خصوص با توجه به اینکه رئال مادرید برابر سیتی خوش شانس بود. وقتی در ضربات پنالتی پیروز می شوید، چاره ای ندارید جز اینکه بپذیرید که خوش شانس بوده اید. در مورد سیتی نیز اگر صعود می کرد، همین را می گفتم. در فوتبال همه به شانس نیاز داریم، اما نمی‌توانم بگویم سیتی سخت‌ترین مانع رئال بود. در این ورزش همه چیز به عوامل زیادی بستگی دارد که گاهی اوقات غیر قابل کنترل هستند، صرف نظر از کیفیتی که یک تیم ممکن است داشته باشد. بعد از بازی رفت پی اس جی و بارسا همه تیم ژاوی را صعود کرده می دانستند و ببینید چه اتفاقی افتاد. بنابراین من شانس بیشتر به هیچ تیمی نمی دهم.»

تعجب نمی کنید که رئال مادرید همیشه در نیمه نهایی حضور دارد؟ «آنها تیمی با تجربه هستند، به خصوص در مرکز زمین. و در آنجا بازیکنانی با خلاقیت زیاد دارند. شکی نیست که رئال مادرید در سرتاسر جهان برای سالیان متمادی با بازی های خوبش احترام و اعتبار زیادی به دست آورده اما در این دو بازی اعتبار و احترام به حساب نمی آید. بایرن، بایرن است و آنها این چالش را می پذیرند، به خصوص با توجه به اینکه فصل آنها در بوندسلیگا و جام حذفی بد پیش رفته است. بایرن با اشتیاق زیادی به مصاف رئال می رود و این می تواند آنها را به رقیب بسیار خطرناکی تبدیل کند.»

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا