ورزش

بهزاد رخنه: IFMA برنامه های ویژه ای برای توسعه موی تای در جهان دارد

رئیس کمیته داوران موی تای IFMA در ایران گفت: حضور و قضاوت داوران ایرانی در رویدادهای مهم این ورزش، ضمن بروز نگه داشتن و آشنایی آنها با آخرین قوانین بین المللی، تقویت جایگاه و اعتبار موی تای کشورمان در بعد جهانی را به همراه خواهد داشت.


به گزارش ایلنا، بهزاد رخنه با بیان مطلب فوق، درباره قضاوت در مسابقات مالزی اظهار داشت: برای اولین بار بود که در جریان رقابتهای جهانی، موی تای کاران در رده های سنی مختلف با هم به رقابت پرداختند. از همین رو و به دلیل تعدد رده های سنی و همچنین متغیر بودن قوانین مبارزه در هر رده، مسابقات از جذابیت و هیجان بالایی برخوردار بود. البته بخاطر شرکت ورزشکاران خردسال، قضاوتها دشوارتر و نیاز به دقت بیشتر داشت.

وی ادامه داد: در این دوره از مسابقات جهانی شاهد یک ابتکار جالب از سوی IFMA بودیم. برای اولین بار شرکت کنندگان رسما در دو بخش “وای‌کرو” و “مای موی” با هم رقابت کردند که بسیار تماشایی و جذاب بود. به همین خاطر و به منظور توجیه داوران برای قضاوت بهتر، اولین دوره داوری مرتبط با این دو آیتم انجام گرفت که بسیار مفید و پربار بود و بنده هم در آن شرکت داشتم.

رخنه تاکید کرد: فدراسیون بین‌المللی موی تای با هدف توسعه هرچه بیشتر و همچنین معرفی جامع تر این هنر رزمی در دنیا، اقدامات موثری را انجام داده که یکی از آنها برگزاری مسابقات در بخشهای “وای کرو” و “مای موی” است که استارت آن در همین مسابقات مالزی زده شد. IFMA حتی مقرر کرده که از این پس مدال های کسب شده توسط ورزشکاران در این دو بخش همچون مبارزه حائز اهمیت بوده و در رده بندی کلی تاثیرگذار است.

داور بین المللی موی تای سپس تصریح کرد: خوشبختانه در سالهای اخیر با تلاشهای صورت گرفته از سوی جواد نصیری نماینده IFMA در ایران،  شاهد ارتقاء سطح داوری موی تای کشورمان بوده ایم. انشالله از این پس‌نیز با ادامه این روند، شرایط برای برگزاری دوره های داوری  “وای کرو” و “مای موی” مهیا شده تا ضمن آشنا کردن داوران کشورمان با قوانین این نوع مسابقات، زمینه تشکیل تیم ملی در این بخشها نیز فراهم شود. مطمئنا در این صورت شاهد تقویت بنیه مدال آوری موی تای ایران در رویدادهای مهم این ورزش خواهیم بود.

رخنه در پایان از زحمات عبدالحلیم برازنده، داور ایرانی حاضر در مسابقات قهرمانی جوانان جهان ۲۰۲۲ به میزبانی مالزی و همچنین خانم سمیرا داوری، دیگر داور اعزامی کشورمان تشکر کرد.


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا