شهرستان ها

بازسازی آسیب های ناشی از سیلاب در دستور کار دولت است

اراک – رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: قنوات و کانال‌های آب و سپس مزارع کشاورزی و خانه‌هایی که در سیل های اخیر تخریب شده بازسازی می‌شود، مردم نگران هزینه نباشند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن نامی ظهر شنبه در آئین کلنگ زنی منازل مسکونی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در روستای آهنگران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بارندگی‌های اخیر حدود ۲۴ استان کشور را درگیر کرد و ۱۳۳ شهر در کشور دچار سیل شدند که ۷۸ نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند و استان مرکزی تلفات زیادی نسبت به سایر استان‌ها نداشت.

وی افزود: در استان مرکزی اطلاع رسانی و مدیریت خوبی در مواجهه با سیلاب صورت گرفت و مسئولین، نیروهای بسیج، سپاه پاسداران، نیروهای جهادی و هلال احمر در سراسر کشور برای کمک به مردم فعال بودند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: تلاش گسترده گروه‌های مختلف مردمی، جهادی، امدادی و خدمات رسان قابل تقدیر است و با همدلی و مساعدت‌های شکل گرفته تلاش می‌شود درد و رنج مردم در مناطق سیل زده به حداقل ممکن برسد.

نامی با اشاره به اینکه روستای آهنگران منطقه کشاورزی است و وجود قنوات و کانال‌های آب در این منطقه اهمیت زیادی دارد، بیان کرد: زیرساخت‌های آب و برق و گاز در روستا وصل شده است و این در حالیست که در برخی استان‌ها و مناطق کشور وضع بسیار سخت‌تر بوده است.

وی افزود: ارزیابان در بخش‌های مختلف کشاورزی و دامپروری و همچنین خودرو و موتور سیکلت های مردم مشغول برآورد و تعیین خسارات هستند و دولت با دستور و توجه ویژه رئیس جمهور تمام خسارت‌های مردم را پرداخت خواهد کرد لذا قنوات و کانال‌های آب و سپس مزارع کشاورزی و خانه‌هایی که تخریب شده بازسازی می‌شود و مردم نگران هزینه نباشند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا