شهرستان ها

کشتار دام فقط در کشتارگاه‌های مجوزدار چهارمحال وبختیاری انجام شود

شهرکرد_ استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: کشتار دام‌های سبک و سنگین فقط در کشتارگاه‌های دارای مجوز انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی حیدری شامگاه سه‌شنبه در مجمع سلامت چهارمحال و بختیاری بیان کرد: جهادکشاورزی استان انتقال تمامی دام‌های موجود در دامداری‌های خانگی به خارج از شهرها را در اولویت قرار دهد.

وی فراهم کردن زمینه‌های سلامت مردم را از مهم‌ترین اولویت‌های دولت سیزدهم دانست و افزود: تمامی مسئولان دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری موظفند برای تأمین سلامت مردم بکوشند.

حیدری تأمین آب آشامیدنی پایدار و سالم را از دیگر اولویت‌های مسئولان ارشد چهارمحال و بختیاری اعلام و تصریح کرد: برای رفع تنش آبی اعتبارات مناسبی در سفر رئیس‌جمهور به استان اختصاص داده شد.

وی حصارکشی مخزن‌های آب آشامیدنی شهروندان و توجه به مباحث پدافند غیرعامل در تأمین آب آشامیدنی پایدار را ضروری دانست و یادآور شد: اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب در شهرها و روستاهای استان در دستور کار قرار دارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری استفاده از پساب در شهرک‌های صنعتی برای تأمین آب مورد نیاز صنعت و ضروری اعلام و تأکید کرد: تولیدکنندگان واحدهای صنعتی برای تحقق این برنامه مشارکت و سرمایه‌گذاری می‌کنند.

وی از اختصاص اعتبارات لازم برای تجهیز تصفیه‌خانه بن تا پایان سال‌جاری خبر داد و اظهار داشت: دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد رسالت مهمی برای تأمین سلامت دارد و باید نظارت خود را بر مراکز درمانی و مسائل مرتبط با بهداشت عمومی تشدید کند.

حیدری پاک‌سازی مسیل‌ها، رودخانه‌ها و معبرهای روستایی چهارمحال و بختیاری از سوی دستگاه‌های اجرایی متولی در استان را ضروری اعلام و بیان کرد: شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان برای سامان‌دهی سگ‌های ولگرد اقدام کنند.

وی گفت: رفع نقاط حادثه‌خیز جاده‌های چهارمحال و بختیاری در دستور کار اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و شهرداری‌ها قرار گیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری به اهمیت و لزوم توجه به سلامت غذایی جامعه اشاره و تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی برای پایش سموم و تولید محصولات ارگانیک اقدام کند.

حیدری با اشاره به بازگشایی مدارس افزود: دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد تزریق دوز یادآور واکسن علیه ویروس کرونا را در دستور کار قرار دهد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا