حوادث

تهدید به مرگ برای راننده ها با بازی همستر + جزییات

حوادث رکنا: رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: اخیرا با مُد شدن بازی همستر شاهد این هستیم که برخی رانندگان بخش عمده‌ای از تمرکز و توجه شان به رانندگی و توجه به جلو، به تلفن همراه است که این مساله با نگاهی به آمار و ارقام تصادفات می‌تواند عامل حوادث جبران ناپذیر بسیاری باشد.

به گزارش رکنا، سرهنگ سیدابوالفضل موسوی‌پور روز سه‌شنبه افزود: اخیرا با مُد شدن بازی همستر در میان برخی از فعالان اقتصادی شبکه‌های اجتماعی، شاهد این هستیم که افراد در زمان‌های مختلف و حتی در حین رانندگی موبایل به دست هستند.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: بازی همستر جدا از اینکه تمرکز و توجه راننده را تحت شعاع قرار می‌دهد بدلیل استفاده مستمر از حرکات دست و چشم طبیعتا مانع از این می‌شود که راننده به شکل تمام و کمال در خدمت رانندگی باشد و پر واضح است که در چنین شرایطی حادثه در کمین او و دیگر سرنشینان وسیله نقلیه و سایر خودروهای عبوری است.

سرهنگ موسوی‌پور افزود: متاسفانه شاهد این هستیم که برخی از موتورسواران نیز در حین رانندگی مشغول بازی همستر هستند و عملا این مساله برای راکبین موتورسیکلت با مخاطراتی بیشتری همراه است چرا که این وسیله نقلیه با ایمنی بسیار پایین با کمترین تعلل راننده می‌تواند حامل اتفاقات ناگوارتری باشد.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: از همه رانندگان بویژه موتورسواران درخواست داریم از هر اقدامی که تمرکز آنها را در حین رانندگی بر هم می‌زند، خودداری کرده و دقت داشته باشند که بسیاری از تصادفات گزارش شده به پلیس که همراه با تلفات جانی و صدمات مالی و معنوی است به عدم توجه کامل راننده به جلو بر می‌گردد که این مساله در مورد راکبین موتورسیکلت به مراتب سنگین تر و جبران ناپذیرتر است.

عامل ۳۸ درصد از تصادفات تهران در فصل بهار ۱۴۰۳

همچنین پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد: ۳۶ درصد از تصادفات پایتخت در سال ۱۴۰۲ و ۳۸ درصد از تصادفات در سال ۱۴۰۳ (سه ماهه) استفاده رانندگان از تلفن همراه حین رانندگی مرتبط بوده است.

 

منبع رکنا
آگهی
دکمه بازگشت به بالا