حوادث

فرش‌های سرقت‌ رفته سعدآباد هنوز پیدا نشده است!

رکنا سیاسی : محمد دهقان ، معاون حقوقی ریاست‌جمهوری در حاشیه جلسه امروز( چهارشنبه ) هیات دولت، گفت:‌ از ۴۸ فرشی که به سرقت رفته، هنوز یکی از آن هم تحویل ما داده نشده و هیچ فرشی هنوز پیدا نشده است.

محمد دهقان معاون حقوقی ریاست‌جمهوری در جلسه امروز هیات دولت، گفت:‌ از ۴۸ فرشی که به سرقت رفته، هنوز یکی از آن هم تحویل ما داده نشده است . 

دهقان همچنین در مورد رای صادر شده در دادگاه کانادا در مورد هواپیمای اوکراینی گفت: رای صادر شده در دادگاه کانادا درمورد هواپیمای اوکراینی رای خوبی بوده و قاضی رای عادلانه ای صادر کرده است.

وی افزود :  در دادگاه کانادا ادله ها منطقی بوده است، این اتفاق دلخراش هیچ سودی برای کشور نداشته و صرفا اشتباه رخ داده است.

گفتنی است ، اصغر جهانگیر  سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری که روز گذشته ( سه شنبه 22 خرداد) در خصوص فرش های سرقت شده اظهار کرد : برخی از این فرش‌ها که مدعی بودند به سرقت رفته در دستگاه‌های دولتی پیدا شدند. از این منظر اصولاً بحث سرقت اتفاق نیفتاده است. موضوع این است که بدون رعایت تشریفات قانونی اصطلاحا سهل‌انگاری شده که شائبه سرقت را مطرح می‌کنند.

به گفته سخنگوی قوه قضاییه، پرونده سرقت فرش‌های کاخ سعد آباد در مرجع قضایی پرونده تشکیل شده است. افرادی به عنوان مطلع احضار شده‌اند و تحقیقات مقدماتی به عمل آمده است.

وی تصریح کرد: امیدواریم با پیگیری های بعدی نسبت به شناسایی سایر فرش ها اقدام شود

منبع رکنا
آگهی
دکمه بازگشت به بالا