حوادث

کاهش ۹ درصدی وقوع جرم در پایتخت

سردار گودرزی خبر داد:

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، از کاهش ۹ درصدی وقوع جرم نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار گودرزی گفت: ۴ نفر سارق مسلح شناسایی و دستگیر شدند یک نفر قبلاً دستگیر شده که به تنهایی تهدید به سرقت میکرده و تا الان به ۱۲ فقره سرقت اعتراف کرده و تعدادی گوشی موبایل از ایشان کشف شده است.

وی ادامه داد: مردم مراقب موتور سوارها باشند و در خیابان و معابر خلوت گوشی موبایل خود را در ملأ عام قرار ندهند و در صورت لزوم از لوازم جانبی موبایل مانند هندزفری استفاده و در صورت سرقت در سریع‌ترین حالت به ۱۱۰ اعلام بکنند پلیس در حداقل زمان ممکن بررسی می‌کند و فرد سارق دستگیر می‌شود. این سارق مسلح هم کمتر از یک هفته دستگیر شده است.

سردار گودرزی در خصوص خرید و فروش سلاح گرم افزود: با همکاری پلیس اطلاعات و پاوا بیش از ۵۰ قبضه اسلحه کشف کردیم. تعدادی از فروشندگان سلاح شناسایی و دستگیر شده‌اند.

وی در خصوص استفاده از پابندهای الکترونیک برای سارق‌ها افزود: مقرر شده سارقینی که بیش از سه فقره سرقت داشتند پابند الکترونیک دریافت کنند که هنوز به مرحله اجرا نرسیده اما به زودی اتفاق خواهد افتاد.

سردار گودرزی در خصوص برنامه‌های پلیس آگاهی برای جرایم خشن در سه ماهه آخر سال گفت: اولویت در پلیس آگاهی برخورد با جرایم خشن است و اقدامات زیادی در شوش مولوی لویزان انجام دادیم در و طرح‌هایی جهت پیشگیری از سرقت در فاتب انجام می‌شود و پلیس آگاهی بیش از ۱۷۰۰ نفر متهم حرفه‌ای که قبلاً اقدام به سرقت می‌کردند را با اشراف اطلاعاتی دستگیر کردند. دلیل کاهش وقوع جرم و افزایش کشفیات هم همین دستگیری هدفمند است.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ درباره نقش مالخر در کشورهای همسایه گفت: با دستور سردار فرماندهی کل انتظامی در این خصوص مرزبانی هم به کمک پلیس آگاهی آمده است و مرزها تحت کنترل است.

وی ادامه داد: البته از اول سال طرح مالخرها را به صورت هفتگی دنبال می‌کنیم و بیش از ۴۰۰ نفر متهم حرفه‌ای مالخر شناسایی و دستگیر شدند. غیر از این بحث بازرسی و بازدید صنوف است که کاسبان موظفند در دفترچه‌ای نحوه ورود و خروج کالاها باید به پلیس توضیح دهند و اگر توضیح محاکمه پسند نباشد حتماً برای آنها پرونده تشکیل می‌شود و اموال سرقتی و اموال مشکوک به سرقتی حتماً توقیف می‌شود. در این خصوص از پلیس اماکن هم استفاده می‌کنیم.

سردار گودرزی تاکید کرد: وقوع جرم نسبت به سال گذشته ۹ درصد کاهش داشته است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا