حوادث

کشف ۲۵۰ میلیارد کالای قاچاق در خوزستان/ دستگیری ۱۲ قاچاقچی

اهواز – فرمانده مرزبانی ناجا از کشف ۲۵۰ میلیارد کالای قاچاق در خوزستان و دستگیری ۱۲ قاچاقچی در این استان خبر داد.

سردار احمدعلی گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری برای مبارزه قاطعانه با مخلان اقتصادی و حمایت از تولید داخلی، مرزبانان استان خوزستان با اشراف و تسلط اطلاعاتی از فعالیت قاچاقچیان مبنی بر جابه‌جایی کالای سنگین قاچاق به وسیله دو فروند شناور در منطقه ساحلی ماهشهر و آبادان مطلع شدند که بلافاصله تدابیر و اقدامات عملیاتی را برای توقف شناورها آغاز کردند.

وی افزود: مرزبانان در نتیجه ساعت‌ها کار اطلاعاتی و با انجام عملیاتی برنامه‌ریزی شده موفق شدند که دو فروند شناور تجاری حامل کالای قاچاق را که از کشورهای حوزه خلیج همیشه فارس به مقصد بنادر استان خوزستان در حرکت بودند، شناسایی و آنها را توقیف کنند.

فرمانده مرزبانی ناجا تصریح کرد: در بازرسی دقیق و تفحص مرزبانان از شناورها ۱۳۰ دستگاه یخچال ساید بای ساید، ۱۰۰ دستگاه یخچال دوقلو، ۵۱۵ دستگاه کولرگازی و اسپلیت، ۱۱۷ دستگاه ماشین لباسشویی، ۱۰۰ دستگاه تلویزیون ال ای دی، ۱۳۰ دستگاه مایکروفر، ۸۰ دستگاه جاروبرقی، ۱۸ تخته پتو، ۴۰۰ قطعه لوازم‌یدکی خودرو و چهار دستگاه موتورسیکلت به ارزش ۲۵۰ میلیارد ریال را کشف کردند.

سردار گودرزی عنوان کرد: ۱۲ قاچاقچی در این زمینه دستگیر و دو فروند شناور باری حامل کالای قاچاق نیز توقیف و به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی بیان کرد: سودجویان و سوداگران مرگ بدانند امروز همبستگی و تعامل مرزبانان و مرزنشینان در حفظ و حراست از مرزهای جمهوری اسلامی ایران بیشتر از هر زمان ممکن است و ما عرصه را بر سودجویان و قاچاقچیان در مرزهای آبی و خشک تنگ می‌کنیم.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا