حوادث

۱۳ حفار غیرمجاز در استان سمنان دستگیر شدند/۲سارق در چنگ قانون

سمنان- فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی سمنان، گفت: با شناسایی و اقدام به موقع ماموران یگان حفاظت، ۱۳ حفار غیرمجاز در مناطق مختلف استان دستگیر و به چنگ قانون گرفتار شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ ابوالقاسم کربلایی غلامی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی یگان حفاظت میراث فرهنگی سمنان، با بیان اینکه در روزهای اخیر ۱۳ حفار غیرمجاز در اقصی نقاط استان سمنان دستگیر شدند، تاکید کرد: این افراد سعی داشتند تا با حفاری به برخی اقلام زیرخاکی دست یابند که با عملیاتی پلیسی ابتدا شناسایی و سپس برای دستگیری شأن اقدام شد.

وی درباره موارد دستگیری، توضیح داد: یکی از قلعه‌های روستای بهورد شهرستان ایوانکی طی روزهای گذشته میزبان حفاران غیرمجاز بود که با گزارش مردمی و حضور عوامل انتظامی پنج نفر از این حفاران دستگیر شدند.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی سمنان بیان کرد: در دیگر مورد مشابه مأموران با اطلاع از حفاری غیرمجاز در منزل مسکونی در خیابان کهن‌دژ سمنان، به منطقه اعزام و چهار نفر را دستگیر کردند همچنین یک حفار دیگر نیز در شهمیرزاد در یک منزل مسکونی دستگیر شد که قصد داشت با حفر گودالی به زعم خودش به زیرخاکی دست یابد.

کربلایی غلامی همچنین گفت: در مورد دیگر بر اساس گزارش پلیس آگاهی استان در خصوص کشف اشیا مشکوک در منزل سارقی در سمنان، یک تیم از یگان حفاظت به همراه کارشناس به محل اعزام و ۱۱ قلم شیء سفالی دارای ارزش تاریخی مشاهده شد و سه نفر متهم پرونده با تأیید کارشناس میراث‌فرهنگی برای بررسی پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.

وی با بیان اینکه دو سارق تجهیزات و آهن‌آلات منطقه چاه تاریخی خوریان شهرستان سمنان نیز با پیگیری‌های انجام شده دستگیر شدند، گفت: با این دو سارق دستگیر شده و ۱۳ نفر حفار غیرمجاز، مجموع دستگیر شده‌ها توسط یگان حفاظت استان به ۱۵ نفر رسید که پرونده همه این متخلفان در دستگاه قضائی در دست بررسی است.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا