حوادث

۱۴۰ حادثه با وقوع طوفان و باد شدید در پایتخت

حوادث رکنا: سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از وقوع ۱۴۰ مورد حادثه به دلیل طوفان و وزش باد شدید در مناطق مختلف پایتخت خبر داد.

به گزارش رکنا، سیدجلال ملکی پنجشنبه شب اظهار کرد: با توجه به وزش طوفان شدید از ساعتی پیش در تهران و بسیاری از مناطق کشور، شاهد بروز حوادثی در نقاط مختلف پایتخت بودیم که طبق آخرین ارزیابی، ۱۴۰ مورد حادثه از سوی شهروندان به آتش‌نشانی تهران گزارش شد.

وی یادآور شد: بیشتر این حوادث شامل شکستن و سقوط درختان بوده که البته مواردی از سقوط اجسام سنگین مانند سنگ نمای ساختمان و سقوط کابل برق را نیز داشتیم ولی خوشبختانه تاکنون به دلیل بروز این حوادث مورد مصدومیت و جرحی گزارش نشده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گفت: چند مورد خسارت مانند پاره شدن کابل برق و سقوط درخت روی خودروها را در این حوادث گزارش شده که اغلب خودروها پارک شده در کنار خیابان بدون سرنشین بودند و مصدومیتی نداشتند.

وی ادامه داد: با توجه به پیش‌بینی وزش طوفان و باد شدید در تهران، تمهیدات لازم در سامانه ۱۳۷ و سازمان آتش‌نشانی اندیشیده شده و این آمادگی در سازمان آتش‌نشانی برای پیگیری و رسیدگی به مشکلات و حوادث احتمالی وجود دارد.

ملکی اضافه کرد: پیگیری گزارش‌های ارسالی از سوی مردم ادامه خواهد داشت و اگر نیاز به پاسخگویی باشد حتما آتش‌نشانان اقدام خواهند کرد.

به گفته وی، اکنون طوفان فرو نشسته و به محض اینکه باد و طوفان کمتر شود ماموران خدمات شهری و پارکبانان نسبت به پاکسازی معابر اقدام خواهند کرد.

تهران فردا طوفانی می‌شود

کارشناس هواشناسی اعلام کرد: تندبادهای لحظه‌ای فردا در تهران، البرز، قم، مرکزی، سمنان، اصفهان، همدان، سیستان‌وبلوچستان، خراسان‌رضوی و جنوبی با شدت بیشتری ادامه می‌یابد.

وی از مردم خواست از پارک کردن خودروها در اطراف درختان فرسوده، تابلوهای تبلیغاتی، بنرها و ساختمان‌های نیمه‌کاره خودداری کنند.

<a href='https://sayeb.ir/tag/%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d8%b7%d9%88%d9%81%d8%a7%d9%86-%d8%b4%d8%af%db%8c%d8%af'>وزش طوفان شدید</a>

<a href='https://sayeb.ir/tag/%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d8%b7%d9%88%d9%81%d8%a7%d9%86-%d8%b4%d8%af%db%8c%d8%af'>وزش طوفان شدید</a>

 

 

منبع رکنا
آگهی
دکمه بازگشت به بالا