حوادث

۳ زندانی ایرانی در قطر به کشور منتقل شدند

رکنا: معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری از آزادی و انتقال ۳ ایرانی محبوس در زندان‌های قطر به کشورمان خبر داد.

به گزارش رکنابه نقل از روابط عمومی وزارت دادگستری، عسکر جلالیان در این باره گفت: با همکاری مستمر وزارت‌خانه‌های دادگستری و امورخارجه و پیگیری سفارت کشورمان در دوحه، ۳ نفر از هموطنانمان ضمن برخورداری از عفو، از زندان آزاد و از طریق فرودگاه شهید دستغیب شیراز به کشورمان منتقل شدند. این سه نفر به علت ورود غیرمجاز به آبهای سرزمینی قطر توسط گارد ساحلی آن کشور دستگیر و در زندان به سر می‎‌بردند.

رییس کمیته انتقال محکومین با اشاره به فعالیت‌ هموطنان استان‌های جنوبی کشور در پهنه‌های آبی و حرفه صیادی اظهار کرد: به شهروندان ایرانی حاشیه خلیج فارس توصیه می‌کنیم دقت لازم در سفرهای دریایی را به کار ببندند تا ضمن رعایت حق حاکمیت کشورهای همسایه، از ورود غیرمجاز به حریم این کشورها خودداری نمایند. توصیه می‌شود از پذیرش کالای افراد ناشناس تحت عنوان امانت بدون هماهنگی با مأمورین خودداری شود چرا که تعدادی از ملوانان کشورمان به علت فریب سوداگران و قاچاقچیان مواد مخدر، توسط پلیس‌ دستگیری و به مجازات حبس طویل‌المدت محکوم شده‌اند

 

منبع رکنا
آگهی
دکمه بازگشت به بالا