حوادث

آزادی مرد زندانی که 15 سال ملاقاتی نداشت + جزییات

رکنا: مقدمات آزادی یک زندانی بی‌ملاقاتی بعد از ۱۵ سال در جریان حضور مسئولان قضایی دادگستری استان تهران در ندامتگاه ورامین و برگزاری جلسه مصالحه با حضور رئیس کل دادگستری استان تهران فراهم شد.

به گزارش رکنا، در جریان حضور رئیس کل دادگستری استان تهران در ندامتگاه ورامین یک زندانی بدون ملاقاتی با ماندگاری بیش از ۱۵ سال در زندان شناسایی شد که به جرم ارتکاب قتل غیرعمد و ناتوانی در پرداخت دیه به اولیای ‌دم بلاتکلیف مانده بود.

 علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران ضمن استماع اظهارات این زندانی به معاون قضایی دادگستری در امور زندان‌ها دستور داد تا در اسرع وقت جلسه‌ای به‌منظور مصالحه با حضور طرفین پرونده برگزار تا مقدمات رهایی این فرد از زندان فراهم شود که جلسه‌ای با حضور اولیای دم، ستاد دیه، خیرین و مسئولان قضایی در دادگستری کل استان تهران برگزار شد.

 القاصی در این نشست با اشاره به آثار و تبعات ماندگاری در زندان برای فرد زندانی و خانواده وی گفت: باید نسبت به زندانیان دغدغه داشت و مسائل آنها را پیگیری کرد؛ چرا که فرد زندانی در بسیاری از موارد برای پیگیری امور خود دسترسی لازم را ندارد و بعضاً اشخاصی هستند که هیچ کسی را در خارج از زندان برای پیگیری امور خود ندارند که مساعدت با اینگونه از زندانیان در اولویت مجموعه قضایی استان تهران است.

 وی ضمن اشاره به تأکیدات دین مبین اسلام به اهمیت مقوله گذشت و بخشش و آثار و تبعات ناشی از آن در جامعه خطاب به اولیای دم متوفی خاطرنشان کرد: با توجه به تأکیدات ریاست قوه قصائیه مبنی بر گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه، در این نشست از شما دعوت به‌عمل آمده است تا با گذشت خود مقدمات استخلاص این فرد از زندان را فراهم کنید و به او فرصت زندگی دوباره دهید.

 در ادامه این نشست، فرد زندانی با ارتباط تصویری از زندان در جلسه مصالحه حضور یافت و از خانواده اولیای دم تقاضا کرد تا با گذشت خود سبب رهایی وی از زندان شوند که در نهایت با توجه به مذاکرات به‌عمل آمده از سوی مسئولان قضایی، نماینده ستاد دیه و خیرین، اولیای دم متوفی با گذشت بخشی از حق خود، زمینه آزادی این زندانی را با هدف ترویج فرهنگ صلح و سازش فراهم کردند.

منبع رکنا
آگهی
دکمه بازگشت به بالا