حوادث

این 2 شیاد به بهانه آزادی زندانیان از خیرین میلیونی پول گرفتند / قول می دهم با پولهای گرفته شده زندانی آزاد کنم + فیلم گفتگو و عکس

حوادث رکنا: رییس مرکز عملیات پلیس اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت: باند چهارنفره‌ای که تحت عنوان کمک برای آزادی زندانیان اقدام به کلاهبرداری از خیریه‌ها می‌کرد، شناسایی و متلاشی شد.

به گزارش رکنا، سرهنگ سعید راستی روز یکشنبه در این خصوص افزود: این باند متشکل از یک نفر داخل زندان و سه نفر بیرون زندان بود که در مرحله اول موسسات خیریه را شناسایی می کردند و بعد با تلفن زندان و تحت عنوان مددکار در جهت اعتمادسازی با این موسسات تماس گرفته می شد.

رییس مرکز عملیات پلیس اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: متهم داخل زندان در تماس با موسسات خیریه اعلام می‌کرد که برای زندانیانی که زیر ۲۰ میلیون تومان بدهی دارند و محکوم شده اند در حال جمع آوری پول به منظور آزادی است و سپس با جلب اعتماد آنها، کلاهبرداری انجام می شد.

به گفته سرهنگ راستی، اعضای باند مذکور در مرحله بعد و پس از واریز وجه نقد توسط موسسه خیریه، اقدام به جعل نامه آزادی و همچنین تهیه تقدیر نامه و لوح سپاس برای متولیان خیریه ها می کردند.

وی ادامه داد: اعضای این باند برای زنان و مردان زندانی برگه آزادی جعل و با استفاده از اسامی واقعی، پرونده سازی کرده و برای خیریه ها در فضای مجازی مشخصات را ارسال می کردند.

رییس مرکز عملیات پلیس اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اضافه کرد: کلاهبرداری از این جنس بیش از هفت ماه توسط یک نفر در داخل و سه نفر از بیرون زندان انجام می شده و مبالغ دریافتی نیز در وجه یک زن واریز شده است.

وی ادامه داد: شکات این پرونده خیریه ها و موسسات کمک های مردمی هستند و فقط از یکی از این خیریه ها مبلغ ۲۸۰ تومان به این شیوه کلاهبرداری شده است.

سرهنگ راستی به شهروندان توصیه کرد: به هیچ عنوان مبلغ کمک مالی خود را در وجه و حساب شخصی واریز نکنند و از بستر مجازی برای این کار پرهیز کنند.

<a href='https://sayeb.ir/tag/%da%a9%d9%84%d8%a7%d9%87%d8%a8%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c'>کلاهبرداری</a> به بهانه آزادی زندانی

قول به آزادی زندانیان

این 2 کلاهبردار که از طریق زندان با هم آشنا شده بودند در همان ابتدا مصاحبه با هم در ادعاهایشان اختلاف داشتند و جالب اینکه متهمی که در زندان بود اظهار داشت همدستش در بیرون زندان سر او را هم کلاه گذاشته و پول کمی به او پرداخت کرده است.

متهم جوان که در بیرون از زندان دست به شیادی می زند به رکنا گفت: می دانم اشتباه کردم و خودم هم بخاطر 240 میلیون تومان بدهکاری 4 سال در زندان بودم و بعد از آزادی چون به دنبال پول بودم که یک خانه اجاره کنم و به همین خاطر دست به این کار زدیم .

وی در خصوص این کلاهبرداری گفت: می دانم کار اشتباهی کردم و شاید زندانیانی که مثل من 4 سال در زندان بودند با این پول ها آزاد می شدند و قول می دهم با پول هایی که گرفتم زندانی آزاد کنم و کار خیرین را بدون نتیجه نگذارم.

بنا بر این گزارش، متهمان برای تحقیقات بیشتر در اختیار ماموران پلیس قرار دارند.

 

منبع رکنا
آگهی
دکمه بازگشت به بالا