سینمای ایران و جهان

اتفاقی که رئیس صداوسیما رقم زد/ اولین حاشیه «در انتهای شب»

هفت روز سیما در مهر؛

نامزدهای ریاست جمهوری و جلب نظر مخاطب به سیما، اولین نشست خبری رئیس صداوسیما، تغییر ساعت یکی از مناظره‌ها و حذف سکانس یک سریال اخبار مهم این هفته بود.

خبرگزاری مهر-گروه هنر-عطیه مؤذن؛ «هفت روز سیما» عنوان یک بسته خبری-تحلیلی است که در پایان هر هفته به بازخوانی متن و حاشیه اتفاقات خبری صدا و سیما و شبکه نمایش خانگی می‌پردازد. همچنین در این بسته، نیم‌نگاهی هم به شایعات و اخبار غیررسمی داریم و در تلاش هستیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن از مهمترین اخبار هفته در تلویزیون و شبکه نمایش خانگی باخبر شوید.

امروز پنجشنبه ۲۴ خرداد ماه می‌توانید با شماره ۱۵۳ بسته خبری «هفت روز سیما» همراه شوید.

چهره هفته؛ نامزدهای ریاست جمهوری

این هفته با شروع برنامه های تبلیغاتی نامزدهای ریاست جمهوری از شبکه های سراسری تلویزیون، نگاه های زیادی هم متوجه تلویزیون شد تا مخاطبان اخبار چهره هایی را که هر یک برنامه ها، دیدگاه ها و سلایق خود را برای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری دارند از قاب این رسانه ببیند. هرچند در این بخش معمولاً یک چهره را در نظر می گیریم ولی این هفته هر یک از نامزدهای ریاست جمهوری به گونه ای توانستند نظر مخاطب را به سمت خود جلب کنند و گفت و گوهایشان در شبکه های اجتماعی فراگیر شد.

محمدباقر قالیباف که اولین برنامه تبلیغاتی با او شروع شد، مسعود پزشکیان، امیرحسین قاضی زاده هاشمی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی و حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی به نوعی محور برنامه ها و پیگیری مخاطبان برای اخبار بودند از این رو همه آن‌ها می توانند این بار با هم در نقش چهره هفته قرار بگیرند.

بخش مهم این برنامه های انتخاباتی هم البته به هفته آینده می رسد که اولین مناظره نامزدهای ریاست جمهوری روی آنتن می رود و گاه در حد پربیننده ترین فیلم و سریال ها و حتی بالاتر از آن پربیننده ترین مسابقات ملی و جهانی فوتبال مخاطب دارد.

فرصتی که می تواند برگ برنده ای برای تلویزیون هم باشد تا از این بازه زمانی که مخاطب بیشتری پای تلویزیون است برای جذب او و جلب اعتمادش به این رسانه بهره لازم را ببرد.

اتفاق هفته؛ اولین نشست خبری رئیس صداوسیما

اگرچه همه مدیران و روسای دستگاه ها و نهادها دست کم سالی یک بار با خبرنگاران حوزه مربوطه نشست خبری برگزار می کنند ولی صداوسیما معمولاً از این رویه به دور است و هیچ‌یک از روسای سکاندار صداوسیما در دوره های اخیر نشستی با خبرنگاران برگزار نکرده است.

همه گفت و گوهای خبرنگاران در این سال ها با روسای صداوسیما مصاحبه ها و پرسش و پاسخ هایی بوده است که به صورت کوتاه و فشرده و در شرایط سخت در حاشیه مراسم و رویدادها گرفته شده است.

پیمان جبلی رئیس صداوسیما اما این هفته طی یک نشست خبری با خبرنگاران برای اولین بار به صورت رسمی در مقابل آن ها قرار گرفت تا پرسش های خود را درباره انتخابات، برنامه های انتخاباتی، مناظره ها، شائبه حمایت از یک نامزد خاص و دیگر مناقشات و مسائل روز جویا شوند.

جبلی البته در میان روسای صداوسیما جزو کسانی است که معمولاً تلاش کرده پاسخگوی سوالات خبرنگاران باشد و در همه رویدادها تا آخرین سوال خبرنگاران را در حاشیه مراسم‌ها پاسخ گفته است. با این حال این همیشه مطالبه خبرنگاران از روسای صداوسیما بوده است که بتوانند طی یک نشست خبری سوالات و دغدغه هایشان را مطرح کنند و اتفاقی که این هفته رخ داد می تواند تعامل ویژه ای در راستای این مطالبه همیشگی باشد.

اتفاقی که باعث شد طلسم برگزاری نشست خبری با رئیس صداوسیما بشکند چراکه در دوره های قبل از جمله دوران ریاست عبدالعلی علی عسگری، محمد سرافراز و عزت الله ضرغامی نشست خبری برگزار نشده بود.

نشستی که البته خبرنگاران امیدوارند تداوم داشته باشد و در موضوعات کلان تری بتوانند بعد از سال ها با رئیس صداوسیما دغدغه های خود را در میان بگذارند و پاسخ بگیرند.

مطالبه هفته؛ تغییر ساعت مناظره ها

یکی از مهمترین رویدادهایی که طی دو هفته آینده برگزار می‌شود «مهمونی کیلومتری غدیر» است که سال گذشته به شکلی میلیونی در شهر تهران با حضور مردم همراه شد. استقبال مردم باعث شد امسال پیش بینی گسترده تری برای این جشن صورت بگیرد. در روز عید غدیر از ساعت ۱۶ تا ۱۱ شب این جشن برقرار خواهد بود و حداقل ۴ سکوی اجرای مرکزی وجود دارد که از سوی صدا و سیما پوشش زنده داده می‌شود.

روز برگزاری این جشن باعث شد تا متولیان یک درخواست هم از مدیران صداوسیما داشته باشند تا آخرین مناظره را که در این روز پخش می شود به روز دیگری موکول کنند تا مردم با فراغ بیشتری بتوانند در این جشن حضور یابند.

روز گذشته اما جبلی در سخنانی در حاشیه جلسه هیات دولت درباره این مطالبه بیان کرد که «تعیین شدن زمان تبلیغات انتخابات و مناظره های تلویزیونی در هفته دوم و مناسبت‌هایی که در این هفته وجود دارد، کار را قدری سخت کرده است. ما تمام تلاش‌هایمان را کردیم تا حتی الامکان محدودیت‌ها را در نظر بگیریم، اما به نظر نمی‌رسد که بتوانیم برنامه‌های تبلیغات انتخابات را تغییر دهیم.»

حال باید دید تلویزیون چقدر پای کار این مراسم که سال گذشته با جمعیتی میلیونی هم همراه بود، خواهد ایستاد.

حاشیه هفته؛ حذف یک سکانس

با پایان سریال «افعی تهران» این روزها بیشترین سریالی که در شبکه نمایش خانگی توانسته کنش و واکنش مخاطب را به همراه داشته باشد «در انتهای شب» به کارگردانی آیدا پناهنده است. سریالی که هدی زین العابدین و پارسا پیروزفر ۲ نقش اصلی آن را بر عهده دارند و سراغ مناسبات و روابط یک زوج رفته است که جدا شده اند.

این هفته سکانسی از این سریال در فضای مجازی پخش و خبرساز شد که قسمتی از بازی پارسا پیروزفر و احترام برومند را به نمایش می‌گذاشت. این سکانس با حواشی ای مواجه شد و بعد از یکی دو روزی هم از سریال حذف شد.

ساترا درباره حذف این سکانس توضیحی داد که از این قرار بود: پخش حرکات موزون نامتعارف در قسمت سوم سریال «در انتهای شب» از ابتدا برخلاف کاربرگ اصلاحیه ارایه شده از سوی ساترا به سکوی پخش‌کننده بوده است که پس از پخش این سکانس و تذکر از سوی همکاران معاونت پایش و نظارت ساترا مطابق با کاربرگ اصلاحات مصوب در شورای صدور مجوز انتشار ساترا، سکوی فیلم نت نسبت به حذف سکانس یاد شده اقدام کرد.

تاکنون سه قسمت از این سریال پخش شده است و در همین سه قسمت این مجموعه ملودرام مورد توجه مخاطب شبکه نمایش خانگی قرار گرفته است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا