سینمای ایران و جهان

اولین مناظره انتخاباتی در رادیو برگزار شد/ به سوی پاستور شماره ۱۴

معرفی برنامه‌های انتخاباتی؛

مدیر رادیو انتخاب با اشاره به برنامه‌های رادیویی ویژه نمایندگان نامزدهای ریاست‌جمهوری از برنامه ویژه «پاستور شماره ۱۴» نام برد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست معرفی برنامه‌های انتخاباتی معاونت صدا صبح امروز ۲۱ خرداد با حضور رضا کوچک‌زاده مدیر رادیو انتخاب و رادیو گفت‌وگو و ابوذر ابراهیم مدیر روابط‌عمومی معاونت صدا در سالن جلسات ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

رضا کوچک‌زاده مدیر رادیو انتخاب درباره این شبکه رادیویی و همچنین برنامه‌های انتخاباتی سخن گفت و در ابتدا بیان کرد: ما اولین تجربه برگزاری رادیو انتخاب را در سال ۹۴ داشتیم و تا امروز چند شبکه رادیویی مناسبتی ویژه انتخابات راه‌اندازی کرده ایم.

وی درباره مدت زمان فعالیت این شبکه عنوان کرد: رادیو انتخاب تا یک روز بعد از انتخابات هشت تیر ادامه دارد و به کار خود ادامه می‌دهد. سعی کردیم برنامه‌های مختلفی را برای اقشار مختلف داشته باشیم. اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی ۲ رویکرد اصلی رادیو انتخاب است.

کوچک‌زاده تصریح کرد: رسانه‌های معاند به دنبال وارونه نمایی تلاش‌هایی است که در کشور ما صورت می‌گیرد و ما با نشاط‌بخشی و امیدبخشی واقعیت‌های کشور را انعکاس می‌دهیم. از طراحی برنامه‌های تعاملی بیشتر استفاده می‌کنیم تا از نظر مخاطب هم بتوانیم بهره‌مند شویم.

وی درباره قالب‌های برنامه‌ها گفت: برخی از برنامه‌ها به صورت گفت‌وگومحور طراحی شده و تلاش کردیم از همه قالب‌های جذاب استفاده کنیم. برنامه‌ها در سرفصل‌های اصلی فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و علم و فناوری تولید می‌شود.

مدیر رادیو انتخاب اضافه کرد: بر اساس دستور معاون صدا هر شبکه موظف به طراحی یک سری برنامه‌های ویژه برای انتخابات است. برنامه‌های شاخصی طراحی شده که معطوف به موضوع انتخابات می‌شود.

وی در پاسخ به پرسشی درباره برگزاری برنامه‌های چالشی در رادیو یادآور شد: ما چندی پیش اولین مناظره انتخاباتی را در رادیو گفتگو داشتیم که بین سردبیر خبرگزاری تسنیم و سردبیر روزنامه هم‌میهن در ۹۰ دقیقه این مناظره برگزار شد. بر اساس مصوبه درباره برنامه‌های انتخاباتی، طراحی یک برنامه مناظره با حضور نمایندگان نامزدها در هر شبکه را هم خواهیم داشت.

کوچک‌زاده با اشاره به برنامه‌های هر شبکه عنوان کرد: رادیو نمایش در حوزه هنر، رادیو فرهنگ در حوزه فرهنگ و دیگر شبکه‌ها بر اساس رویکردهایی که دارند این مناظره‌ها را بین نمایندگان نامزدها برگزار می‌کنند و نمایندگان از برنامه‌های ستاد انتخاباتی نامزدها دفاع خواهند کرد. همچنین برنامه‌هایی با حضور کارشناسان خبره در همه شبکه‌ها اتفاق می‌افتد.

وی اضافه کرد: قالب‌های دیگر هم در این زمینه تولید می‌شوند و پادکست‌هایی از ظرفیت برنامه‌ها استفاده می‌کنند و روی پایگاه ایرانصدا بارگذاری می‌شود.

کوچک‌زاده همچنین با اشاره به پخش مناظره‌های نامزدهای ریاست‌جمهوری از تلویزیون عنوان کرد: این مناظره‌ها از رادیو ایران و رادیو انتخاب همزمان پخش می‌شود اما خود نامزدها در رادیو مناظره ندارند و فقط نمایندگان‌شان به مناظره می‌پردازند.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های رادیویی تصریح کرد: ۱۴ شبکه رادیویی داریم که برای هر شبکه یک برنامه سه و نیم ساعته برای حضور نمایندگان نامزدها در نظر گرفته شده است که با نام «پاستور شماره ۱۴» روی آنتن شبکه‌های رادیویی می‌رود.

گزارش تکمیل می‌شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا