سینمای ایران و جهان

لطفا به این موسیقی بها بدهید/ یک مولفه مهم برای آشتی مخاطب

در تازه ترین کنسرت «چکاوک» چه گذشت؛

تازه ترین کنسرت ارکستر «چکاوک» به مدیریت هنری و رهبری ارکستر رضا شایسته و خوانندگی محمدرضا تنها با اجرای قطعاتی خاطره انگیز از آثار قدیمی و پرمخاطب در تالار وحدت تهران روی صحنه رفت.

به گزارش خبرنگار مهر، ارکستر «چکاوک» از مجموعه های فعال در حوزه موسیقی کلاسیک ایرانی شامگاه روز سه شنبه بیست و دوم خرداد ماه تازه ترین کنسرت خود را با اجرای آثار شاخص و پرطرفدار آهنگسازان شاخص موسیقی کشورمان به رهبری ارکستر رضا شایسته و خوانندگی محمدرضا تنها در تالار وحدت تهران پیش روی مخاطبان ارائه داد. ضمن اینکه میلاد کیایی، وارطان ساهاکیان، حمیدرضا عاطفی، محمد گودرزی، ژیلا صادقی از جمله مهمانان این کنسرت بودند.

«پشیمانم» به آهنگسازی علی تجویدی، «تک درختی» به آهنگسازی عباس شاپوری، «عطرگل سرخ» به آهنگسازی اسدالله ملک، «عاشقی» به آهنگسازی محمد حیدری، «خلوت راز» به آهنگسازی اسدالله ملک، «ترانه من» به آهنگسازی اسدالله ملک، «بهار جاودان» به آهنگسازی اسدالله ملک، «دنیا» به آهنگسازی جهانبخش پازوکی، «سرگذشت» به آهنگسازی محمد حیدری و «دل بیقرار» به آهنگسازی فضل الله توکل آثاری بودند که در این کنسرت اجرا شدند.

لطفا به این موسیقی بها بدهید/ یک مولفه مهم برای آشتی مخاطب

دانیال جورابچی، آرمین قضاتی، رمیصا نفیسی، نفیسه محمودی، مجید خردجو، ساسان حنیفی نوازندگان ویولن یک، مرضیه مزینانی، مصطفی حیات غیبی، ملیکا زاده محمد، علیرضا حبیب الهی، فرشاد کاشانی، مرصاد صفوی نوازندگان ویولن دو، داریوش حجازی، امیرحسین تایی، محمدعلی غریبی، حسین پارسافر نوازندگان ویولا، پروشات زندایین، علی آقاجانی، باران زرگریان نوازندگان ویولنسل، سیامک صانغی نوازنده کنترباس، محمدحسین غریبی نوازنده پیانو، نیلوفر ابراهیمی نوازنده فلوت، علی اصغر شمس آبادی نوازنده کلارینت، مینو قاسم پور نوازنده قانون، آزاده امیری نوازنده تار، علیرضا تنها نوازنده تمبک گروه اجرایی این کنسرت را تشکیل می دادند.

محتوای ارائه شده در این کنسرت نیز اغلب از موسیقی ها و ملودی هایی بودند که مردم کوچه و خیابان با آن ها آشنا هستند و برای آنها دربرگیرنده حس و حال خاطره انگیزی است و اکنون تبدیل به مولفه اصلی آثار ارکستر «چکاوک» شده است. این آثار می توانند مسیری موثر برای آشتی مخاطبان با موسیقی و شنیدن آثاری در حوزه هایی غیر از موسیقی پاپ باشد. شرایطی که به نظر می آید می تواند با اندکی حمایت از سوی نهادهای دولتی تبدیل به فرآیند پررنگ تری در اجرای برنامه های موسیقایی باشد.

لطفا به این موسیقی بها بدهید/ یک مولفه مهم برای آشتی مخاطب

رضا شایسته رهبر ارکستر «چکاوک» هم در این کنسرت ضمن قدردانی از مخاطبان برای حضور در چنین اجرایی توضیح داد: این تشویق شما تماشاگران و مخاطبان فهیم موسیقی ایرانی است که حیات ارکسترهای خصوصی را تضمین کرده و این انگیزه را در ما ایجاد می کند تا بتوانیم به کار خود علیرغم تمام مشکلات ادامه دهیم.

وی ضمن قدردانی از هنرمندان پیشکسوتی که در این کنسرت به عنوان مهمان ویژه حضور داشتند، گفت: لازم می دانم یادی کنم از جناب محمدعلی بهمنی بزرگوار که این روزها در بستر بیماری هستند و آرزو می کنم هرچه زودتر بهبود پیدا کنند. از سوی دیگر ذکر این نکته خالی از لطف نیست که بازهم یادآوری کنم که جای استاد علی اکبر گلپایگانی در این کنسرت بسیار خالی است. هنرمندی که در این سال ها فقط به کنسرت های ارکستر «چکاوک» آمد و این برای من افتخار بسیار بزرگی است.

این نوازنده و رهبر ارکستر افزود: متاسفانه مسائلی پیش آمد که موجب شد مرحوم گلپایگانی در چند ساله اخیر خانه نشین شود. در حالی که او می توانست در صحنه های موسیقی به درخشش خود ادامه دهد. اما امروز بسیار خوشحالم که هم به واسطه شما تماشاگران و هم به واسطه خوانندگی محمدرضا تنها به عنوان شاگرد استاد گلپایگانی و استاد ایرج خواجه امیری می توانیم یاد و ارزش این هنرمندان را گرامی بداریم و برای آنها که در جمع ما هستند آرزوی سلامتی کنیم.

لطفا به این موسیقی بها بدهید/ یک مولفه مهم برای آشتی مخاطب

محمدرضا تنها خواننده کنسرت نیز ضمن قدردانی از حضور هنرمندان و یکی از هنرمندان پیشکسوت کرمان به نام بهزادپور توضیح داد: 2 تصنیف آخرم از مرحوم اکبر گلپایگانی است که به لطف خداوند افتخار شاگردی او را داشتم و باید بگویم این کار خدا بود که این هنرمند را خوب بشناسم و بگویم هیچ کس به اندازه گلپا حامی و مشوق من نبود و من امیدوارم در دنیای دیگر نیز ملاقاتش کنم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا