سینمای ایران و جهان

پزشک تلویزیونی بی‌بی‌سی در یونان جان باخت

سقوط از صخره؛

جسد دکتر مایکل موزلی، پزشک تلویزیون بریتانیا پس از ۴ روز در جزیره‌ای در یونان پیدا شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، جسد دکتر مایکل موزلی، روزنامه‌نگار پزشکی بریتانیایی و مجری بی‌بی‌سی، روز یکشنبه پس از ۴ روز جست‌وجو، در جزیره‌ای یونانی پیدا شد. وی ۶۷ ساله بود.

موزلی از سال ۱۹۸۵ در برنامه‌های مختلفی برای بی‌بی‌سی ظاهر شد که «به من اعتماد کن، من یک پزشک هستم»، «خون و روده: تاریخچه جراحی» و «بخور، سریع و طولانی‌تر زندگی کن» از جمله آنها بود. او همچنین میزبان پادکست «فقط یک چیز» بی‌بی‌سی بود و ستونی درباره مسایل پزشکی در دیلی میل داشت.

سال ۲۰۰۲، وی برای «چهره انسان» که یک مجموعه ۴ قسمتی درباره علم زیبایی و حالت چهره بود، نامزد امی شد.

موزلی سه‌شنبه برای یک سفر یک هفته‌ای وارد یونان شد و بعد از ظهر چهارشنبه به دوستانش در ساحل آگیوس نیکولاس گفت که پیاده به شهر سیمی بازخواهد گشت. او در طول پیاده روی تقریبا ۳ کیلومتری تلفن همراه با خود نداشت و وقتی پس از چند ساعت برنگشت، همسرش از پلیس برای یافتن وی کمک خواست.

همسر موزلی دیروز در بیانیه‌ای خبر از دست دادن همسرش را داد. وی گفت: او از یک صخره صعودی باورنکردنی انجام داد، مسیر اشتباهی را در پیش گرفت و در جایی سقوط کرد که به راحتی توسط تیم جست‌وجوی گسترده دیده نشد.

موزلی نویسنده‌ای مشهور بود و با کتاب‌هایش درباره رژیم غذایی که روزه‌داری و کاهش کالری را ترویج می‌کرد، شهرت جهانی داشت. کتاب «رژیم غذایی سریع» او که با همکاری روزنامه نگار میمی اسپنسر در سال ۲۰۱۳ نوشته بود، رژیم غذایی ۵:۲ را پیشنهاد کرد که درباره نوعی روزه‌داری متناوب بود و به حداقل رساندن کالری دریافتی ۲ روز در هفته را برای لاغری مناسب می‌دانست.

شارلوت مور، مدیر ارشد محتوای بی‌بی‌سی از موزلی به عنوان یک برنامه‌ساز و سازنده برنامه‌های علمی درخشان یاد و تاکید کرد وی می‌توانست پیچیده‌ترین موضوع‌ها را ساده‌تر کند و الهام بخش مخاطبانش برای داشتن یک زندگی سالم‌تر و کامل‌تر در سراسر جهان بود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا