سینمای ایران و جهان

یک جایزه و یک نامزدی برای «لوتریا» در هند و آمریکا

فیلم سینمایی «لوتریا» ساخته علی عطشانی جایزه بهترین فیلم از دوازدهمین دوره جشنواره دراهانگای هند را دریافت کرده و نامزد دریافت جایزه بهترین کارگردانی در جشنواره اسکار میشو آمریکا شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مشاور رسانه‌ای پروژه، فیلم سینمایی «لوتریا» به کارگردانی علی عطشانی و تهیه‌کنندگی مشترک مهدی منیری، مهدی منصوری، رعنا نبوی، حامد فیضی دیزجی، صدرا درودیان همایونی، کسری درودیان همایونی در چهل‌وششمین و چهل‌وهفتمین حضور بین‌المللی خود، برنده جایزه بهترین فیلم از دوازدهمین دوره جشنواره دراهانگای هند و نامزد دریافت جایزه بهترین کارگردانی در جشنواره اسکار میشو در آمریکا شد.

اسکار میشو (۱۸۸۴ – ۱۹۵۱)، یک فیلمساز و نویسنده پیشرو است که بیش از ۴۰ فیلم ساخته و در این آثار به مسائل اجتماعی پرداخته و شخصیت‌های پیچیده سیاه‌پوست را به تصویر کشیده است. جشنواره اسکار میشو در آمریکا، میراث او را با نمایش فیلم‌هایی که داستان‌سرایی اصیل سیاه را در جلو و پشت دوربین با تعهد به ادامه نوآوری در سینمای سیاه تقویت می‌کنند، ارج می‌نهد.

در سایت جشنواره درباره این فیلمساز نوشته است: «اسکار میشو با به چالش کشیدن موانع نژادی در اوایل قرن بیستم، چشم‌انداز سینمایی را متحول کرد. روح تسلیم‌ناپذیر میشو که در سال ۱۸۸۴ به دنیا آمد، او را به تأسیس شرکت تولیدی خود سوق داد و او را به اولین فیلمساز سیاه‌پوستی تبدیل کرد که این کار را انجام داد. او در سراسر دوران صامت و صدا، حدود ۴۰ فیلم را کارگردانی کرد که هر کدام شخصیت‌های چندوجهی سیاه‌پوست را در دل داستان‌های انسانی قانع‌کننده به تصویر می‌کشند که عاشقانه، درام، تحرک اجتماعی و نژاد را در هم آمیخته بودند. سبک بی‌باکانه Micheaux، که با روایات گسترده و استفاده نوآورانه از منابع مشخص می‌شود، او را هم به عنوان یک پیشگام و هم بازتاب صنعتی که حتی امروز با اعطای منابع عادلانه به خالقان سیاه‌پوست دست و پنجه نرم می‌کند، مشخص کرد. میراث او ماندگار است و فیلمسازان را الهام می‌بخشد تا مرزها را پشت سر بگذارند و روایت‌های متنوع را در سینما حمایت کنند.»

اختتامیه این جشنواره ۲۱ ژوئن جمعه ۱ تیر ماه در چاتانوگا ایالت تنسی در آمریکا برگزار می‌شود.

فیلم سینمایی «لوتریا» که اواخر سال ۲۰۲۱ در کشور مکزیک ساخته شده است، تاکنون بیش از ۱۰ جایزه در بخش بهترین فیلم و بهترین کارگردانی جشنواره‌های مختلف بین‌المللی کسب کرده و در فستیوال‌های متعدد جهانی حضور داشته است.

یک جایزه و یک نامزدی برای «لوتریا» در هند و آمریکا

فیلمنامه «لوتریا» بر اساس یک داستان واقعی و نوشته علی عطشانی و محمودرضا ثانی است.

سایر عوامل این فیلم عبارتند از نویسندگان فیلمنامه: علی عطشانی و محمودرضا ثانی، تهیه‌کنندگان: مهدی منیری، مهدی منصوری، رعنا نبوی، حامد فیضی دیزجی، صدرا و کسری درودیان همایونی، دستیار اول کارگردان: هومن سپنتامهر، مدیر فیلمبرداری: محمود عطشانی، فیلمبردار: میگل سالیناس، صدابردار: آلن کابالرو، دستیار صدابردار: امانول جارامیو، چهره‌پرداز: فرزانه زردشت، دستیار چهره‌پرداز: آنا کارن آلوارز، دیوید چاوز، گریس سالیناس، گروه کارگردانی: اوریل لاگونا، حمیدرضا میمندی، علی محمودی، تهیه کننده ایران: احسان ولی پورزند، پریسا زهتابیان، تولید ایران: سعید دلاوری، طراح لباس: بیتا عطشانی، دستیار طراح لباس: الناز باقری، ملیکا سادات اسماعیلی، موسیقی: پوریا حیدری، صداگذاری و میکس: نادر بادامچی، بخش فنی: آلبرتو پالاسیوس، کریستوفر لوپز، کریستوفر سالیناس، جاناتان لوی، عکاس: آلکس گنزالس، منشی صحنه: فریدا آیالا، مدیر تولید: موریسیو مورالس، امور بین‌الملل و زیرنویس: امیدعلی چوگانی، طراح هنری: مجری طرح: بیتافیلم تهران، سیدعلی اسماعیلی، حسین بلاش، تهیه شده در: امریکن برایت لایت فیلم پروداکشنز، مدیر روابط عمومی و مشاور رسانه‌ای بیتا فیلم تهران: مریم قربانی‌نیا.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا