سینمای ایران و جهان

تعدادی از کارگزاری‌های ادبی می‌توانند از امکانات «گرنت» استفاده کنند/ پاییز امسال نخستین دوره «فلوشیپ تهران» را برگزار خواهیم کرد

سینماپرس: رئیس سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: نشست پیش جلسات برپایی فلوشیپ تهران با حضور حدود ۱۸ ناشر و کارگزاری ادبی منطقه در نمایشگاه کتاب برگزار خواهد شد و در نتیجه آن پاییز امسال نخستین دوره فلوشیپ تهران را برگزار خواهیم کرد.

به گزارش سینماپرس، یاسر احمدوند با اشاره به اقدامات ویژه‌ای که در سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در حوزه گرنت (حمایت از ترجمه و انتشار کتاب ایرانی در بازارهای جهانی) انجام خواهدشد، به ایرنا گفت: در این دوره حدود ۱۸ ناشر و کارگزار ادبی(آژانس‌های ادبی) منطقه که در موضوع گرنت فعال هستند، به نشست پیش جلسات برپایی فلوشیپ تهران در نمایشگاه کتاب دعوت شدند.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه این اقدام برای نخستین بار در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انجام خواهدشد، ادامه داد: در نتیجه این نشست، پاییز امسال نخستین دوره فلوشیپ تهران را برگزار خواهیم کرد.

او درباره تخصیص گرنت در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب توضیح داد: پرونده تعدادی از کارگزاری‌های ادبی تشکیل شده است و می‌توانند از امکانات گرنت استفاده کنند.

مشارکت مردمی در محیط نمایشگاه کتاب

رئیس سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درباره همزمانی دومین دوره انتخابات و نمایشگاه کتاب تهران، گفت: با همکاری فرمانداری تهران، پیش‌بینی می‌شود ۳ صندوق رای در محل مصلی برای حضور و مشارکت مردمی مستقر شود.

به گفته احمدوند صندوق‌ها در محیط عمومی مصلی مستقر خواهد شد تا مردم بتوانند از نمایشگاه استفاده کنند و فرآیند رای‌گیری در محیط مناسبی انجام شود.

فلوشیپ یک برنامه حمایتی توسط نمایشگاه‌های کتاب برای ناشران، نویسندگان، تصویرگران و غیره است تا با هزینه مسئولان برگزاری نمایشگاه در آن رویداد شرکت کنند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا