سینمای ایران و جهان

«کتاب» مایه حیات معنوی انسان‌هاست/ «کتاب» در توسعه «دیپلماسی فرهنگی ایران» نقش مهمی ایفا می‌کند

سینماپرس: عباسعلی کدخدایی در حاشیه بازدید از سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، کتاب را عامل مهمی در توسعه دیپلماسی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران دانست و بیان کرد: امیدوارم فرهنگ مطالعه در کشور ما گسترش پیدا کند.

به گزارش سینماپرس، عباسعلی کدخدایی، عضو حقوقدان شورای نگهبان ضمن بازدید از سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به ستاد خبری این نمایشگاه گفت: خوشبختانه نمایشگاه کتاب بین‌المللی کتاب تهران، پس از شیوع ویروس کرونا سه سال است که مجددا به طور منظم برگزار می‌شود و مشتاقان کتاب و کتابخوانی را به مطالعه نوید می‌دهد تا همچنان در این مسیر قدم بردارند.

او ادامه داد: همانطور که آب، مایه حیات است، کتاب هم مایه حیات معنوی انسان‌هاست و امیدواریم که به یاری خداوند مطالعه در ایران فراتر از نمایشگاه باشد و فرهنگ کتابخوانی در کشورمان با کمک مسئولین و فرهنگ‌سازی، گسترش پیدا کند.

این عضو حقوقدان شورای نگهبان درباره تأثیر نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در توسعه دیپلماسی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، بیان کرد: طبیعتا نشر اندیشه و موضع سیاسی از طریق کتاب و مقالات اتفاق می‌اُفتد و اگرچه امروز دنیای ارتباطات چهره متفاوتی دارد، اما در واقع نشر مطالبی که پیرامون مواضع یک کشور از جمله ایران است، می‌تواند در انتقال نگاه‌های ملی ما در ابعاد مختلف به آن سوی مرزها، موثر باشد.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab. ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا