سینمای ایران و جهان

رقابت «قوتار» در پالم اسپرینگز آمریکا

فیلم کوتاه «قوتار» ساخته علی علیزاده در سی‌ و ششمین جشنواره بین‌المللی پالم اسپرینگز حضور دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، فیلم کوتاه «قوتار» به نویسندگی و کارگردانی علی علیزاده و تهیه‌کنندگی مشترک فریما خلیلی و میثم جمالی به سی‌ و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم پالم اسپرینگز راه پیدا کرد.

این فیلم محصول انجمن سینمای جوانان ایران است و در سال ۱۴۰۱ ساخته شده است و داستان زندگی پیرمردی را روایت می‌کند که در جنگلی گاوهایش را گم کرده است.

یوسفعلی دریادل و وحید علیمردانی بازیگرانی هستند که در این اثر به ایفای نقش پرداختند. پخش بین‌المللی این فیلم نیز بر عهده کارگردان، با مشاوره نشاط باقری و جاوید سبحانی است.

جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه پالم اسپرینگز (Palm Springs International Festival of Short Films) که به اختصار ShortFest هم نامیده می‌شود، به‌ عنوان جشنواره‌ای برای فیلم‌های کوتاه توسط انجمن بین‌المللی فیلم پالم اسپرینگز، یک سازمان خیریه غیرانتفاعی، در سال ۱۹۹۰ راه‌اندازی شد و ماموریت آن پرورش و ترویج هنر و دانش فیلم از طریق آموزش و آگاهی بین فرهنگی است. این جشنواره اکنون بزرگترین جشنواره ویژه فیلم‌های کوتاه در آمریکا محسوب می‌شود و مورد تایید آکادمی اسکار است.

جشنواره پالم اسپرینگز در ماه ژوئن هر سال به‌مدت ۷ روز، به نمایش فیلم‌های کوتاه پذیرفته شده از سراسر جهان، می‌پردازد و یک «بازار فروش فیلم کوتاه» نیز در حاشیه خود دارد که در آن بیش از ۳ هزار فیلم کوتاه در هر دوره، به فروش می‌رسد. همچنین این جشنواره در طی برگزاری، فعالیت‌های جنبی نظیر دوره‌های رایگان سه روزه «درس‌گروهی»، «دوره‌های آموزشی پیشرفته»، «جلسات پرسش و پاسخ» و «گردهمایی‌های بحث و تبادل نظر» برای فیلم‌سازان و مهمانان جشنواره را در بر می‌گیرد.

«قوتار» در چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در سه بخش نامزد دریافت جایزه شد و جایزه ویژه هیأت‌داوران را در بخش ملی و جایزه بزرگ این دوره از جشنواره در بخش بین‌الملل دریافت کرد و به بخش فیلم کوتاه اسکار ۲۰۲۵ راه یافت. همچنین این فیلم به‌تازگی و در فروردین‌ در سی‌ و هشتمین جشنواره فرایبورگ سوییس به‌نمایش درآمده بود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا