سینمای ایران و جهان

فیلم «لوسی» سوژه «امتداد» شد/ ماهیت انسان در حوزه مغز و ذهن

در چهارمین قسمت؛

چهارمین قسمت از برنامه تلویزیونی «امتداد» امروز ۱۱ خرداد روی آنتن شبکه چهار می‌رود و به فیلم «لوسی» از جنبه ذهنی آن می پردازد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پروژه، بررسی فلسفی فیلم سینمایی «لوسی» ساخته لوک بسون سوژه چهارمین قسمت از برنامه تلویزیونی «امتداد»، محصول مرکز سیمرغ، به تهیه‌کنندگی مهدی انصاری و سردبیری سیدعرفان حسینی شد.

بدین ترتیب این برنامه گفت‌وگومحور به میزبانی رامین پورمند با حضور سجاد سحاب فوق دکترای پزشکی بازساختی در علوم اعصاب، امروز ۱۱ خرداد ساعت ۱۶ از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

در توضیح این قسمت آمده است: «روایتی عامیانه بین مردم وجود دارد که تنها ده درصد از مغز آلبرت انیشتین فیزیکدان نابغه آلمانی در زمان مرگش قهوه‌ای رنگ بود. یعنی این دانشمند تنها از ۱۰ درصد ظرفیت مغز خود در تمام طول زندگی‌اش استفاده کرد! در قسمت چهارم امتداد با صحبت از فیلم سینمایی «لوسی» که اسکارت جوهانسون در آن ایفای نقش می‌کند، به این مساله و سوال‌هایی درباره مغز خواهیم پرداخت.»

برنامه تلویزیونی «امتداد» محصول مرکز سیمرغ که با نگاهی کلی به اندیشه‌های غرب و شرق، به بررسی اندیشه‌ای و فلسفی حوزه‌های مختلف فرهنگ عامه می‌پردازد، در ۲۶ قسمت ۵۵ دقیقه‌ای تولید شده است و هر هفته جمعه‌ها ساعت ۱۶ روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود. همچنین تکرار این برنامه شنبه ساعت ۱۷ و چهارشنبه ساعت ۹ خواهد بود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا