فرهنگ

اجتماع سالانه همسران شهدای مدافع حرم و امنیت برگزار شد

در گلزار شهدای تهران؛

ششمین هیئت و اجتماع سالانه همسران شهدای مدافع حرم و امنیت در تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ششمین هیئت و اجتماع سالانه همسران شهدای مدافع حرم و امنیت در تهران روز پنجشنبه ۱۲ مرداد ساعت ۱۷:۳۰ در گلزار شهدای تهران، قطعه سرداران بی پلاک برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام سید حسین آقامیری به ایراد سخنرانی پرداخت. همچنین احمد بابایی شعری را خواند و در نهایت محمدحسین گرجی به مداحی پرداخت.

از نکات جالب توجه این مراسم خادمی فرزندان شهدا در این برنامه بود. فرزندان شهدا در طول مدت برنامه از مهمانان و زائران گلزار شهدا با فلافل، هندوانه شربت و کیک پذیرایی کردند.

فرزند شهید شیری به عنوان قاری، فرزند شهید مهرداد و کریمی به عنوان عکاس و فرزند شهید مدواری نیز فیلم بردار این هیئت سالانه بودند.

در پایان برنامه فرزند خردسال شهید مهدوی نژاد نیز به مهمانان مراسم گل هدیه دادند.

همچنین زهرا امامی و همسر شهید مدافع حرم محمد حسین مرادی و مسؤول مؤسسه فرهنگی رباب در گفت‌وگویی با اشاره به برگزاری این مراسم گفت: مرثیه رباب امسال در ششمین سال برگزار در سه استان تهران، مازندران و آذربایجان شرقی هر ساله در اولین شب جمعه بعد از عاشورا برگزار می‌شود که بیشتر به نقش حضرت رباب (س) در جایگاه یک همسر همراه می‌پردازد که با سخنرانی و مداحی است.

وی افزود: امسال محل برگزاری این مراسم در تهران بر سر مزار سرداران بی پلاک در قطعه ۴۰ گلزار شهدای بهشت زهرا (س) بود و در کنار آن موکبی برپا شد که میزبانان آن فرزندان شهدای مدافع حرم بودند. بسیاری از کارهای هیئت توسط فرزندان شهدا انجام می‌شود.

امامی در خصوص این مؤسسه افرود: مؤسسه فرهنگی رباب از سال ۹۴ ایده اش مطرح و کارهای اجرایی اش انجام شد و از سال ۹۵ رسماً فعالیت‌های خود را آغاز کرد. ۲ رسالت کاری مختص همسران و فرزندان شهدا دارد کارهای مربوط به اردوهای تفریحی کلاس‌های آموزشی اکران فیلم افطاری ماه رمضان و در طول سال به مناسبت‌های مختلف ویژه همسران و فرزندان شهدا برگزار می‌شود. همچنین در سطح عموم نیز برنامه‌هایی دارد که یکی از آن‌ها همین برنامه سالانه با حضور مردم است. از طرفی مؤسسه کانال ارتباطی سازمان‌ها و مؤسسات برای دعوت از خانواده‌ها شده است و مساجد و دانشگاه‌ها اگر همسر شهیدی را برای روایتگری و صحبت دعوت کنند ارتباط گیری از طریق این مؤسسه انجام می‌شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا