فرهنگ

احمدرضا احمدی از هرآنچه که در زندگی بود شعر می‌ساخت

کیمیایی مطرح کرد؛

مسعود کیمیایی فیلم‌نامه نویس و کارگردان سینما در مراسم تشییع احمدرضا احمدی گفت: احمدرضا از هر آنچه که در زندگی بود، شعر می‌ساخت و تمام وسایل شعرش اطرافش بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، آئین تشییع پیکر زنده یاد احمدرضا احمدی شاعر و نویسنده معاصر امروز پنجشنبه ۲۲ تیرماه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور جمعی از فعالان حوزه فرهنگی و هنری برگزار شد.

در این مراسم برخی از هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر از جمله مسعود کیمیایی، فرامرز قریبیان، مصطفی رحماندوست، آیدین آغداشلو، بهمن فرمان‌آرا، لیلی گلستان، احمد پوری، سهیل محمودی، فریدون عموزاده خلیلی و جمعی دیگر از نویسندگان و اهالی شعر و ادب حضور داشتند.

سید عباس سجادی در ابتدای این مراسم مرحوم احمدی را یک انسان تمام معنا توصیف کرد. همچنین هرمز علی‌پور شاعر و از دوستان احمدرضا احمدی با عرض تسلیت درگذشت این نویسنده بزرگ، به خواندن شعری درباره وی اکتفا کرد.

وی افزود: حرف زدن از احمدرضا همانند این است که بخواهیم خورشید را شرح بدهیم.

آیدین آغداشلو شاعر و نقاش نیز با بیان اینکه قرارمان این بود که من و مسعود کیمیایی زیر تابوت احمدرضا احمدی را بگیریم، به بیان خاطراتی از این شاعر و هنرمند فقید پرداخت و گفت: او هرکاری را که در حوزه فرهنگ از او بر می‌آمد، انجام می‌داد و یکی از کارهای ماندگارش خوانش شعر بود و هرچه که نوشت خوب و خواندنی بود.

آغداشلو با اشاره به دوستی ۶۰ ساله خود با مرحوم احمدی او را یک هنرمند رند و نابغه توصیف کرد که هر کاری را با غیرت به درستی انجام می‌داد.

مسعود کیمیایی فیلم‌نامه نویس و کارگردان سینما نیز درباره این هنرمند گفت: احمدرضا از هر آنچه که در زندگی بود، شعر می‌ساخت تمام وسایل شعرش اطرافش بود.

در ادامه ماهور احمدی فرزند مرحوم احمدی گفت: پدرم ایران را دوست داشت و با توجه به اینکه پیشنهادهای خوبی برای مهاجرت داشت اما ماند تا در دل خاک ایران دفن شود.

وی در پایان یکی از آخرین شعرهای سروده شده پدرش را برای حاضران خواند.

احمدی متولد ۳۰ اردیبهشت ۱۳۱۹ در کرمان بود. وی سال‌ها در حوزه، ادبیات، شعر، نویسندگی و سینما فعالیت می‌کرد. احمدی در زمینه شعر، موسیقی، ویراستاری و ادبیات کودک و نوجوان نیز فعالیت‌های بسیاری داشت.

از آثار او در حوزه شعر می‌توان «دفترهای واپسین»، «دفترهای سالخوردگی»، «هزار اقاقیا در چشمان تو هیچ بود» و «روزی برای تو خواهم گفت» و از آثار او در حوزه کودک و نوجوان می‌توان «دیگر در خانه پسرک هفت صندلی بود»، «دخترک ماهی تنهایی» و «مزرعه گل‌های آفتابگردان» نام برد.

پیکر این ادیب فقید پس از تشییع برای تدفین به بهشت فاطمه (س) واقع در بزرگراه باکری منتقل شد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا