فرهنگ

اولین‌دیدار معاون فرهنگی وزیرارشاد باناشران وپایان دو رویداد ادبی

برگزاری اولین‌دیدار معاون فرهنگی وزیر ارشاد با ناشران، برگزاری دو اختتامیه، دو رونمایی کتاب و دو محفل شعر و مرثیه از مهم‌ترین خبرهای حوزه کتاب در این‌هفته بودند.

خبرگزاری مهر _ گروه فرهنگ و اندیشه: گزارش «یک‌هفته با کتاب» دومین‌هفته مهر ۱۴۰۰ دربردارنده ۸ خبر است که ۷ عنوان از آن‌ها، مربوط به برگزاری جلسات، مراسم‌ها و اختتامیه‌ها هستند. تنها یک‌خبر این‌گزارش است که مربوط در گروه «برگزاری‌ها» جا ندارد و انتشار فراخوان یک‌جایزه ادبی است.

برگزاری اولین‌جلسه دیدار معاون فرهنگی وزیر ارشاد با ناشران اولین‌خبر این‌گزارش است و پس از آن، ۲ خبر برگزاری اختتامیه، ۲ خبر برگزاری محافل شعر و مرثیه و سپس ۲ خبر برگزاری رونمایی کتاب را در این‌هفته مرور می‌کنیم.

در ادامه مشروح این‌گزارش را می‌خوانیم؛

برگزاری اولین‌جلسه معاون فرهنگی وزیر ارشاد با ناشران

نخستین‌جلسه از نشست‌های یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکل‌ها و انجمن‌های حوزه نشر، روز شنبه این‌هفته در دیدار و گفتگو با هیئت مدیره انجمن ناشران دانشگاهی برگزار شد.

برگزاری اختتامیه دومین سوگواره عاشورایی داستان کوتاه ده

آئین اختتامیه دومین سوگواره عاشورایی داستان کوتاه ده این‌هفته با حضور جمعی از نویسندگان، صاحب اثران و مسئولین حوزه هنری انقلاب اسلامی و بانوی فرهنگ در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

برگزاری اختتامیه دومین جشنواره ادبی آفتابگردان

مراسم اختتامیه دومین دوره جشنواره ادبی آفتابگردان روز یکشنبه ۱۱ مهر، با حضور مسعود صبغی مدیرعامل بنیاد فرهنگ سالمندی، حسام الدین علامه رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان و دیگر مدعوین برگزار شد و برگزیدگان این‌جشنواره معرفی شدند.

برگزاری محفل شعر و مرثیه «عتبات کلمات»

محفل شعر و مرثیه «عتبات کلمات» به مناسبت ایام شهادت نبی اکرم (ص)، امام حسن مجتبی و امام رضا (ع) از ۱۲ تا ۱۴ مهر به‌مدت سه‌شب با حضور جمعی از شاعران و مرثیه سرایان در حوزه هنری برگزار شد.

برگزاری محفل شعر و شعرخوانی سوگواره مهر

محفل شعر و شعرخوانی سوگواره مهر هم صبح یکشنبه این‌هفته با مشارکت خبرگزاری مهر و حوزه هنری با حضور شاعران و علاقمندان به شعر در سالن جلسات خبرگزاری مهر برگزار شد.

برگزاری مراسم رونمایی از کتاب «نگاهبان»

مراسم رونمایی از کتاب «نگاهبان» شامل ۵۰ خاطره از نیروهای نگهدارنده اسیران عراقی در ایران شنبه ۱۰ مهر، با همکاری انتشارات سوره مهر و خبرگزاری تسنیم، با حضور مرتضی سرهنگی مدیر دفتر ادبیات مقاومت و پایداری، سرهنگ اصغر عزیزی، امیر سرتیپ رحمت شاه پناه، امیر سرتیپ دوم داوود مهدی‌زاده و سرهنگ احمد حافظ اکبریان از راویان این کتاب، علی‌اکبر شیروانی مدیرعامل انتشارات سوره مهر و نسرین ساداتیان نویسنده کتاب در خبرگزاری تسنیم برگزار شد.

برگزاری مراسم رونمایی از رمان «نبودن»

مراسم رونمایی از رمان «نبودن» نوشته مهدی زارع هم این‌هفته، با حضور ساسان ناطق، مدیر دفتر ادبیات داستانی مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری، امیر اسماعیلی نویسنده و سردبیر روزنامه صبح‌نو و نویسنده کتاب در دفتر روزنامه مذکور برگزار شد.

انتشار فراخوان اولین دوره جایزه ادبی «ما»

فراخوان اولین دوره جایزه ادبی «ما» در دو بخش داستان و شعر، این‌هفته توسط دبیرخانه این‌رویداد منتشر شد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا