فرهنگ

برنامه‌های هفته کتاب و کتاب‌خوانی در خوزستان تشریح شد

اهواز – مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با تشریح برنامه‌های هفته کتاب در این استان گفت: برنامه‌های متنوعی همزمان با سراسر کشور به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی در خوزستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جوروند پیش از ظهر امروز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته کتاب اظهار کرد: بیست و نهمین دوره هفته کتاب و کتاب‌خوانی استان خوزستان همزمان با سراسر کشور از ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه با شعار «جای خالی را با کتاب پر کنیم» در خوزستان نیز برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به برنامه‌های مهم هفته کتاب تصریح کرد: همایش تجلیل از خادمان صنعت نشر و چاپ، همایش تجلیل از مروجان و باشگاه‌های کتاب‌خوانی استان خوزستان با حضور «علی‌اصغر سیدآبادی» نویسنده مطرح حوزه کودک و نوجوان از جمله برنامه‌هاست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و ۵۰۰ باشگاه کتاب‌خوانی در تمام مناطق خوزستان وجود دارد، اضافه کرد: این باشگاه‌ها در استان بسیار فعالیت‌های خوبی دارند به‌طوری که باشگاه کتاب‌خوانی شهرستان دزفول سال گذشته نمونه کشوری شد.

جوروند ادامه داد: برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی با موضوع کرونا – جامعه ایران و سویه‌های فرهنگی، برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی «نخستین کتابی که خوانده‌ام» ویژه کودک و نوجوان در قالب عکس، فایل کوتاه ویدئویی از جمله دیگر برنامه‌هاست.

وی با اشاره به شهید نوجوان استان عنوان کرد: از کتاب «پروانه در آتش» با موضوع شهید علی لندی که مخصوص این نوجوان شهید است و دیگری کتاب «زنگ کودکان با آوای فداکاری» که در تجلیل از فداکاری علی لندی است در مدرسه شمس اهواز با حضور علی‌اصغر سیدآبادی در هفته کتاب و کتاب‌خوانی رونمایی خواهد شد.

جوروند با اشاره به اینکه از دیگر برنامه‌ها برگزاری کارگاه مفاهیم دوستی در زندگی اجتماعی در سایه‌های چهره‌های مجازی، برگزاری کارگاه چالش ادبیات کودک ویژه مربیان باشگاه‌های کتاب‌خوانی است، افزود: در راستای حمایت از نویسندگان بومی استان هر ساله ۱۰۰ جلد کتاب از آن خریداری می‌شود که در سال گذشته مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان کتاب نیز خریداری شد.

وی از اهدای پنج هزار جلد کتاب در امسال به مناطق محروم خبر داد و اظهار کرد: این اهدای کتاب را در تمام سال وجود دارد که در هفته کتاب نیز به‌طور جدی به آن خواهیم پرداخت.

جوروند ادامه داد: هرساله برنامه بازدید از کتاب‌فروشی‌ها برگزار می‌شود که امسال نیز به این موضوع پرداخته خواهد شد و در این راستا مراسم یادبود مرحوم جعفری برگزار می‌شود و از خانواده این کتاب‌فروشی قدیمی تجلیل خواهد شد.

وی، برنامه شب‌شعر با موضوع کتاب را از دیگر برنامه‌ها اعلام و تشریح کرد: این برنامه به‌صورت آنلاین است؛ همچنین تمامی برنامه‌های هفته کتاب همزمان با اهواز در شهرستان‌های دیگر استان نیز برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: فروش پاییزه همراه با ۲۰ درصد تخفیف در تمامی کتاب‌فروشی‌های استان به مدت یک ماه از ۲۰ آبان تا ۲۰ آذر مانند هرسال برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان تصریح کرد: سرانه مطالعه در کشور هشت دقیقه است اما آمار دقیقی از سرانه مطالعه در خوزستان وجود ندارد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا