فرهنگ

برگزاری یابود برای 8 شخصیت فرهنگی فوت شده در نمایشگاه کتاب


غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی در سی‌وسومین نمایشگاه کتاب تهران با برپایی غرفه‌ای به برگزاری نشست‌های تخصصی در حوزه کتاب و ادبیات می‌کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران توانا غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی در سی‌وسومین نمایشگاه کتاب تهران با برپایی غرفه‌ای به برگزاری نشست‌های تخصصی در حوزه کتاب و ادبیات می‌کند.

مهدی سلیمانی مدیر مرکز ارتباطات و تشکیلات مجمع ناشران در گفت‌وگو با خبرنگار توانا ضمن ارائه برخی از برنامه‌های مجمع ناشران انقلاب اسلامی گفت: در سی‌و‌سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب هشت مراسم یادبود برای شخصیت‌های فرهنگی و کتابی که به تازگی از دنیا رفته‌اند در غرفه مجمع برگزار می‌شود.

سلیمانی با بیان اینکه نشست‌های غرفۀ مجمع ناشران انقلاب اسلامی در چهار محور برگزار می‌شود، گفت: «رونمایی و جشن امضا»، «نقد و بررسی کتاب»، «نشست‌های تبیینی» و «مسائل نشر» بیش از چهل نشست در طول یازده روز نمایشگاه برگزار می‌کند، همچنین بسیاری از نشست‌هایی که در قالب رونمایی و نقد و بررسی برگزار می‌شود بنا به درخواست ناشران عضو مجمع است و سعی شده است در انتخاب محتوای این نشست‌ها تنوع موضوعی نیز مد نظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: جدا از نشست‌های ذکر شده، برای هشت شخصیت‌ فرهنگی و کتابی شامل: مرحوم علامۀ حسن‌زاده آملی، مرحوم محمدی ری‌شهری، مرحوم مهدی پیشوایی، مرحوم سعید تشکری، مرحوم علی شاملو، مرحوم علامه مصباح یزدی، مرحوم جهانگیر خسروشاهی و مرحوم محسن مطلبی مراسم یادبودی با حضور خانواده‌های این عزیزان و شخصیت‌های فرهنگی برگزار می‌شود.

مدیر مرکز ارتباطات و تشکیلات مجمع ناشران با بیان اینکه نمایشگاه کتاب محلی برای دید و بازدیدهای فرهنگی و اهالی کتاب است گفت، ناشران عضو مجمع روزانه دیدارهای متعددی در غرفۀ این مجمع با همکاران مجمع سایر ناشران انقلابی دارند.

سلیمانی در خاتمه گفت: نمایشگاه کتاب تهران بتواند نشاط فرهنگی را به جامعه بازگرداند و مردم نیز با انتخاب هوشمند و هدفمند کتاب همراه همیشگی کتاب باشند.

انتهای پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا