فرهنگ

ترجمه سومین‌جلد «جهنم سیاه» برای نوجوانان منتشر شد

سومین جلد مجموعه «جهنم سیاه» با عنوان «وارثان» نوشته کاساندرا اُدونل با ترجمه مهدی ضرغامیان توسط نشر نو منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رمان «وارثان» نوشته کاساندرا اُدونل به‌تازگی با ترجمه مهدی ضرغامیان توسط نشر نو منتشر و راهی بازار نشر شده است.

این‌کتاب سومین‌جلد از مجموعه «جهنم سیاه» است که این‌ناشر چاپ ترجمه عناوین آن را آغاز کرده و کمی‌پیش‌تر دو کتاب «جنگل تاریکی‌ها» و «چشمه جادو» به‌قلم همین‌نویسنده در قالب آن منتشر شده‌اند.

کاساندرا اُدونل نویسنده کودک و نوجوان فرانسوی است که چندسری کتاب داستانی برای گروه سنی نوجوان نوشته است. اما درباره مجموعه «جهنم سیاه» کتاب اول، سال ۲۰۱۴ و کتاب دوم سال ۲۰۱۵ منتشر شده‌اند. تصویرگری این‌کتاب‌ها توسط ژرمی فلوری انجام شده است.

سه‌کتاب این‌مجموعه درباره برادر و خواهری به‌نام گابریل و زوئه است. گابریل ۱۲ ساله و زوئه ۱۰ سال دارد و مقطع شروع داستان، جایی است که دوماه از رفتن و ناپدیدشدن پدرومادرشان می‌گذرد. آن‌ها در این‌مجموعه با مدرسه‌ای روبرو هستند که دست‌اندرکاران و مسئولانش، یک‌چهره ظاهری و یک‌چهره واقعی دارند. آقای لیکانتروپوس مدیر مدرسه، چهره‌ واقعی یک گرگینه را دارد. آقای پوپسکو معلم مدرسه است که چهره واقعی‌اش یک والیگاو است. خانم کرانشوو معلم و خانم اِلفی ناظم هم به‌ترتیب چهره‌های واقعی ترول و اِلف دارند. آقای پلکسوس نگهبان و خانم لورنس مربی بهداشت هم به‌ترتیب در واقع، کوتوله کوهستان و جادوگر هستند.

نسخه اصلی کتاب «وارثان» سال ۲۰۱۵ منتشر شده است. قصه این‌کتاب از جایی شروع می‌شود که زوئه عاجرانه به تماشای درهم‌شکستن جهان نشسته بود و صدای سهمگین خردشدن آن را می‌شنید. محوطه باز جنگل تاریکی‌ها تخریب شده و درخت‌های دور و اطرافش هم یا ریشه‌کن شده یا سوخته بودند. دریاچه هم که تا چندی پیش، چشمه جادو بالای سرش موج می‌زد، کاملا سیاه شده بود و موجوداتی در حال احتضار نقش زمین شده بودند…

«وارثان» در ۲۷ فصل نوشته شده و با آن، مجموعه ۳ جلدی داستان‌های گابریل و زوئه به پایان می‌رسد.

در قسمتی از این‌کتاب می‌خوانیم:

حالا پس از گذشت چند قرن و آرام نگرفتن روحش بر اثر کینه و نفرت،‌ احساس می‌کرد در تمامی این‌سال‌ها بسیار تنها بوده و فهمیده بود که خویشاوندانش دلتنگش شده بودند.

«سرانجام عالی‌جناب تصمیم به بازگشت گرفتند؟»

الزماره سرش را برگرداند و نگاهش در نگاه تیر لمیات گره خورد. لیمات اژدهایی با پوزه پهن و فلس‌های سبز تیره بود که نشان می‌داد سن بالایی دارد. سرش را به صورت موج‌دار از راست به چپ حرکت داد تا رضایت خاطر خود را نشان دهد.

«ترجیح می‌دهم که بدانی: نمی‌خواهم بمانم.»

سگرمه‌های لیماث تو هم رفت و گفت: «متاسفم. تارزوت نه رهبر خردمندی است و نه رهبر نیک‌سیرتی. حتی به‌عنوان رهبر اژدهای ظلمات هم بی‌لیاقت است.»

الزماره قاه‌قاه خندید: «پس هنوز بدخلق‌وخوست؟»

«بله، سنی از او گذشته، ولی هنوز بی‌قرار و عصبی‌مزاج است.»

این‌کتاب با ۱۹۲ صفحه، شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و قیمت ۶۶ هزار تومان منتشر شده است.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا