فرهنگ

توزیع ۱۵۵ هزار قرص نان صلواتی به نیت از شهدا در سیستان و بلوچستان


مسئول گروه جهادی حضرت خدیجه کبری(س) گفت: این گروه، یک سالی است در سیستان و بلوچستان مجتمع نانوایی ایجاد کرده که توانستیم در این مدت ۱۵۵ هزار قرص نان صلواتی طبخ و به نیت از شهدا میان نیازمندان توزیع کنیم.


علیرضا گزمه، مسئول گروه جهادی و موسسه خیریه ام‌المومنین حضرت خدیجه کبری(س) در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس اظهارداشت: این گروه جهادی یک سالی است که با همت حجت‌الاسلام بی‌آزار تهرانی، مجتمع نانوایی حضرت علی بن موسی الرضا علیه‌السلام را از اردیبهشت سال ۱۳۹۹ و همزمان با سالروز رحلت ام‌المومنین حضرت خدیجه کبری(س) افتتاح کرده است.

وی افزود: این مجتمع نانوایی در بازه یک ساله تا اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۰ با تمام سختی‌ها، مشکلات و ناملایمات، بدون دریافت آرد دولتی و کمک‌های مردمی، بیش از ۱۵۵ هزار قرص نان تافتون رایگان و با هزینه تقریبا ۵۰۰ میلیون تومانی به صورت روزانه و مستمر با همکاری ائمه محترم جمعه منطقه سیستان  و بلوچستان به خانواده‌های عزتمند و نیازمند این منطقه به ویژه فاقدین مدارک در شهرهای زابل، هیرمند، زهک، هامون، نیمروز، بنجار و علی‌اکبر توزیع کرده است.

توزیع ۱۵۵ هزار قرص نان صلواتی به نیت از شهدا در سیستان و بلوچستان

گزمه ادامه داد: همچنین بیش از ۳ تن کیک و کلوچه صلواتی با ارزش تقریبی ۶۰۰ میلیون ریال در مناسبت‌های مختلف بین خانواده‌های نیازمند این استان توزیع شد.

موسسه خیریه ام‌المومنین حضرت خدیجه کبری(س) در پایان با اشاره به اینکه این موفقیت‌ها در حالی بوده است که به دلیل عدم حمایت از این مجتمع، بارها تا مرز تعطیلی رفته است، خاطرنشان کرد: برای ادامه داشتن این سنت نیکو، از خیرین، مراکز نیکوکاری، هیأت‌ها و مساجد دعوت می‌کنیم تا هزینه پخت نان یک یا چند روز در ماه را بر عهده گیرند و نان صلواتی به این مردم عزتمند این منطقه اهدا کنند.

 

گزارش عملکرد یک ساله این گروه جهادی

انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا