فرهنگ

توصیه برای مطالعه کتاب «سه سال ستیز مرجعیت شیعه در ایران»

عزت‌الله مطهری (عزت شاهی) مبارز باسابقه برای مطالعه کتاب «سه سال ستیز مرجعیت شیعه در ایران» در نشست معرفی و بررسی این کتاب، توصیه‌هایی را ارائه داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کانال تلگرامی مرکز اسناد انقلاب اسلامی نوشت: «عزت‌الله مطهری (عزتشاهی) در نشست معرفی و بررسی کتاب «سه سال ستیز مرجعیت شیعه در ایران» که به مناسبت سالگرد قیام ۱۵ خرداد برگزار شد گفت: تنها کسی که شروع به مبارزه با رژیم شاه کرد شخص حضرت امام بود. امام را در ۱۵ خرداد دستگیر کردند و چندی بعد آزاد کردند. یادم هست بعد از آزادی ایشان، در روزنامه‌ها نوشتند: «دولت با روحانیت به تفاهم رسید» وقتی امام از این خبر کذب مطلع شدند، بلافاصله در مدرسه فیضیه سخنرانی کرده و گفتند: کدام روحانیت با شما به تفاهم رسیده؟

عزت‌شاهی درباره کتاب «سه سال ستیز مرجعیت شیعه در ایران» نیز خاطرنشان کرد: این اثر کتابی مستند و مفید است. مدارک و اسناد درج شده در آن برگرفته از اسناد ساواک است و افرادی که می‌خواهند تاریخ را بدانند و بنویسند می‌توانند از این کتاب نهایت بهره و استفاده را ببرند. مرحوم حسینیان هم انسان با شهادمت، نترس و صادقی بود. در دورانی که در مجلس بود با سخنرانی‌ها و موضع‌گیری‌هایی که داشت هرچند مطابق میل خیلی‌ها نبود اما حرفش را می‌زد.

گفتنی است علاقمندان می‌توانند تا ۲۰ خرداد این کتاب را با ۲۰ درصد تخفیف و با قیمت ۴۰ هزار تومان از سایت مرکز اسناد انقلاب اسلامی تهیه کنند.»

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا