فرهنگ

حمایت از مستضعفان آفریقا از آرمان‌های امام خمینی(ه) بود

رایزن فرهنگی ایران در اوگاندا در مراسم ویژه ارتحال امام خمینی(ره) در این کشور گفت که حمایت از مظلومان و مستضعفان جهان ویژه مظلومان آفریقا از آرمان‌های امام خمینی (ره) بود.

به گزارش خبرنگار مهر، در آستانه سی و دومین سالگرد ارتحال رهبر کبیر و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و انتخاب امام خامنه‌ای به مقام رهبری با سخنرانی رایزن فرهنگی و چند شخصیت اوگاندایی در اجتماع بزرگ علما، قاضی‌های شرعی، ائمه جمعه و جماعات، نمایندگانی از مجلس ملی، اساتید، معلمان، مقامات محلی و رهبران فرهنگی شهرستان بولو واقع در استان غربی بوتامبالا، یاد و خاطره و آرمان‌ها و میراث انسان ساز و تمدن آفرین امام خمینی (ره) مرور شد.

محمدرضا قزلسفلی، رایزن فرهنگی ایران در اوگاندا به عنوان سخنران اجتماع گفت: علاقه‌مندی ملت‌های جهان از جمله اوگاندا به نظام جمهوری اسلامی ایران و بنیانگذار آن حاکی از آن است که راه، هدف و اندیشه‌های امام خمینی (ره) برای همیشه زنده و در حال گسترش است.

وی به نمایندگی از طرف سفیر ایران در این کشور به خانواده مرحوم کاکانگولو، علما و ائمه جمعه منطقه سلام و تسلیت گفت و متذکر شد که چهلم آن مرحوم با سالگرد رحلت امام خمینی (ره) همزمان شده است.

قزلسفلی در بخش دیگری از سخنان خود بیان اینکه «دنیا مزرعه آخرت است» گفت: انسان ماموریت دارد تا در این جهان تا با توجه به اهداف خلقت به کار، کوشش و عمل بر مبنای ایمان و اعمال صالح بپردازد. این میان هر آنکس که بیشتر در دنیا عمل صالح کشت کند در آخرت بیشتر محصول خواهد داشت.

در این اجتماع که به مناسبت چهلمین روز درگذشت شخصیت محبوب این منطقه و همچنین تقدیر از علمای فعال مناطق بوتامبالا برگزار شد رایزن فرهنگی بخش دیگری از سخنان خود را به نقش بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و امام خامنه‌ای (مدظله العالی) در احیای تعالم عالیه اسلام ناب، ایجاد وحدت، بیداری، بصیرت بین مسلمین و خطرات ناشی از تفرقه اختصاص داد.

قزلسفلی با بیان اینکه امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای شدیداً به وحدت مسلمین اعتقاد دارند، ادامه داد: برای تحقق آرمان‌ها و اهداف قرآن مجید و اسلام در کشورهای اسلامی وحدت بین سنی و شیعه یک امر ضروری و واجب است.

وی افزود: حمایت از محرومان، مظلومان و مستضعفان جهان بویژه مستضعفان آفریقا از جمله اهداف و آرمان‌های امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) بوده و هست.

قزلسفلی با بیان اینکه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران (ره) رهبری صادق، انقلابی، وحدت آفرین، احیاگر، عالم و مجتهد بزرگ و مسلط به مبانی دینی و همه جوانب اسلام و مصلح بزرگ دوران معاصر بود گفت: قرائتی که امام خمینی (ره) از دین اسلام ارائه داد برای همه مسلمانان جهان قابل فهم است.

همچنین دیگر سخنرانان در این اجتماع بر هوشیاری مسلمانان از فریب توطئه‌های دشمنان و پرهیز از اختلافات بین پیروان مذاهب اسلامی تاکید کردند.

شاهزاده سنتی آقای خلیفان لوکانگا از جامعه اسلامی چیبولی کامپالا در سخنان کوتاهی پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) و استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران را تحولی بزرگ و سازنده برای جهان اسلام توصیف کرد.

امام جمعه مسجد شهرستان بولو شیخ احمد سرنجو با بیان اینکه حضرت محمد (ص) نمونه و الگوی کامل یک انسان است، گفت: در عصر ما امام خمینی (ره) با پیروی از الگوی شخصیت نبی گرامی اسلام توانست در کشورهای اسلامی بیداری و حرکت ایجاد کرده و جوامع اسلامی را در مسیر نیل به عزت و کرامت قرار دهد.

وی از حضور فعال رایزنی فرهنگی کشورمان در اجتماعات و محافل اسلامی مناطق غربی اوگاندا نیز تشکر کرد.

اشاره به جزئیاتی از شخصیت امام خمینی (ره) و نحوه انتخاب امام خامنه‌ای (دام ظله العالی) به رهبری انقلاب و جمهوری اسلامی ایران و.. محتوای دیگری از سخنان رایزن فرهنگی ایران در اجتماع بزرگ شهرستان بولو در منطقه غربی اوگاندا را تشکیل می‌داد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا