فرهنگ

«دادگری خداوند» در فرهنگسرای رسانه رونمایی شد

دیروز پنجشنبه؛

نشست رونمایی و معرفی کتاب «دادگری خداوند» با حضور عبدالحسین طالعی نویسنده کتاب در توسط فرهنگسرای رسانه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دویست و نود و سومین نشست زرین قلم با محوریت رونمایی و معرفی کتاب «دادگری خداوند» دیروز پنجشنبه 30 آذر با حضور نویسنده کتاب عبدالحسین طالعی توسط فرهنگسرای رسانه برگزار شد.

عبدالحسین طالعی متولد سال ۱۳۴۰ در شهر دزفول است. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد رشته علوم قرآن و حدیث، عضو هیئت علمی دانشگاه قم، عضو هیئت مؤسس و هیئت مدیره انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران شاخه استان قم و ویراستار فصلنامه سفینه است.

در کتاب دادگری خداوند نویسنده در آغاز به تعریف «عدل» و مفهوم آن می‌پردازد، سپس بحث عدل خداوند را بر اساس روایت مکتب جبر، مکتب تفویض، و مکتب امر بین‌الامرین تشریح می‌کند.

نویسنده در این کتاب به دنبال بیان نکاتی از جمله: ۱- خداوند متعال، به فضل خود به ما کمالاتی از جمله قدرت و اختیار بخشیده است. ۲- خداوند ما را با راهنمایی انبیا و اوصیای آنان، به پیمودن راه بندگی امر فرموده است. ۳- انسان مسئول اعمال خود است و از این‌رو نباید گناهان خویش را به خدای متعال نسبت دهیم. ۴- اوضاع و محیط پیرامون ما، تعیین کننده‌ی سرنوشت ما نیستند، بلکه ماییم که با اختیار خود، تصمیم‌گیرنده‌ نهایی خواهیم بود.

محمد حسین شهری ناشر و مدیر مسئول فصلنامه سفینه ومهدی کریمی پژوهشگر حوزه دین کارشناسان برنامه و مهدی امین فروغی نویسنده، مترجم و پژوهشگر به عنوان میهمان در این نشست حضور داشتند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا