فرهنگ

دانشجویان پیشران تحول در کشور هستند

دامغان- معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با بیان اینکه دانشجویان پیشران تحول در کشور هستند، گفت: این قشر به دلیل داشتن خلاقیت و بینش وسیعی که دارند در تحولات ایران تاثیر گذار خواهند بود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسین کلانتری شامگاه سه‌شنبه در مراسم اختتامیه جشنواره ملی مولانا به میزبانی دانشگاه دامغان با اشاره به اینکه دانشجویان دارای توانمندی‌های بسیاری هستند که از جمله آنها می‌توان به خلاقیت اشاره کرد، تاکید داشت: دانشجویان پیشران تحول در کشور هستند.

وی با بیان اینکه دانشجویان را پیشران می‌دانیم چرا که اعتقاد داریم ویژگی‌های منحصر به فردی مانند خلاقیت و نوآوری دارند، افزود: این قشر مهم و تأثیر گذار می‌بایست در گام دوم انقلاب اسلامی در عرصه‌های مهم، به مثابه پیشگام نسل پویا و جوان جامعه حضوری مؤثر داشته باشند.

معاون وزیر علوم در دومین بخش از سخنان خود با اشاره به ویژگی‌های مولانا بیان کرد: شعر مولانا به زمان و مکان محدود نیست و در قرون و اعصار نیز نمی‌گنجد چرا که با جان و ذات انسانی سخن می‌گوید و این ویژگی بارز او است.

کلانتری با بیان اینکه شعر در پیشینه ایران، نماد خدمات متقابل ایران و اسلام است، تاکید داشت: شعر در واقع دارای جایگاه مهمی در تاریخ ایران است چرا که این عنصر هنری و فرهنگی تداوم بخش اندیشه ایرانی اسلامی محسوب می‌شود.

به گزارش مهر، شعرخوانی و تقدیر از مقالات برتر و چهره‌های برگزیده از دیگر بخش‌های این همایش بود.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا