فرهنگ

دفتری از غزل‌های وحید عیدگاه طرقبه‌ای منتشر شد

«در زیر ابرهای نبارنده» مجموعه‌ای از غزل‌های وحید عیدگاه طرقبه‌ای (استاد ادبیات دانشگاه تهران) توسط انتشارات هنر موسیقی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، «در زیر ابرهای نبارنده» مجموعه‌ای از غزل‌های وحید عیدگاه طرقبه‌ای (شاعر، ویراستار و استاد ادبیات دانشگاه تهران) با شمارگان ۵۰۰ نسخه، ۱۷۰ صفحه و بهای ۴۵ هزار تومان توسط انتشارات هنر موسیقی منتشر شد.

سراینده، با زبانی استوار و در عین حال روشن و روان به مفاهیم و مضامین مختلفی توجه نشان داده است؛ از عشق، که موضوع اصلی غزل است، و حدیث نفس گرفته تا سوگ و دردها و دغدغه‌های اجتماعی و سیاسی (مثلاً اشاره به مهاجرت، زندان، دانشگاه و…) حتی گاه رگه‌هایی از طنز در کلام او دیده می‌شود. غزل‌های عیدگاه با وجود بهره‌مندی از پشتوانه‌های ادبی و فرهنگی تازه و امروزی است و خواننده در آن با فضایی ویژه مواجه می‌شود که سرشار است از افکار نغز، احساسات ژرف انسانی، تصاویر خلاقانه، آرایه‌پردازی‌های هنری، نکته‌سنجی‌های شاعرانه و گاه غافلگیری‌های لذت‌بخش‌. برخی اشعار این دفتر به بزرگانی چون ایرج افشار، محمدرضا شجریان، قیصر امین‌پور و… تقدیم شده است.

«تلفظ در شعر کهن فارسی: بهره‌گیری از شعر در شناخت تلفظ‌های دیرین» در انتشارات بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار و «من هم یکی از شمایم» در انتشارات مروارید از دیگر کتاب‌های منتشر شده عیدگاه طرقبه‌ای است. همچنین کتاب «کهن دیارا» نادر نادرپور نیز به اهتمام این استاد دانشگاه تهران در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا