فرهنگ

زائران حج تمتع برای وقوف در عرفات آماده شدند+عکس و فیلم


وقوف در عرفات از نظر شرعی از ظهر روز نهم ذی‌الحجه آغاز می‌شود. با این وجود، جمعی از زائران از بامداد امروز در جبل الرحمه حضور یافته و به نیایش می‌پردازند.

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، امروز در عربستان، روز عرفه است. زائران حج تمتع با لباس احرام از روز گذشته وارد صحرای عرفات شدند و در حال راز و نیاز با خالق هستی هستند.

صحرای عرفات در بامداد امروز

با وجود گرمای هوا، تعداد زائران حاضر در جبل الرحمه هر لحظه افزوده می‌شود و زائران از بامداد امروز در جوار این کوه، مشغول عبادت هستند. زائران حج تمتع همه در لباس سفید احرام، دست‌های نیاز را به سوی آسمان بلند کرده و طلب استغفار می‌کنند.

از ظهر امروز وقوف در عرفات از نظر شرعی آغاز می‌شود و زائران در دامنه کوه به عبادت می‌پردازند. اما بسیاری از زائران از بامداد امروز وقوف در جبل الرحمه را آغاز کرده‌ و با وجود گرمای هوا در این مکان مقدس حاضر شده‌اند. البته برخی از زائران به منظور جلوگیری از گرمازدگی، با چتر در دامنه جبل الرحمه به نیایش می‌پردازند.

جبل الرحمه عصر روز گذشته

از غروب امروز هم‌زمان با روز عرفه در عربستان، زائران حج تمتع از صحرای عرفات به سوی مشعرالحرام یا همان مزدلفه که بین عرفات و منا قرار دارد، می‌روند تا ادامه مناسک حج تمتع را انجام دهند.

تصاویری از حال و هوای زائران در جوار جبل الرحمه از بامداد امروز تا لحظاتی قبل را در صحرای عرفات مشاهده کنید:

پایان پیام/


آگهی
دکمه بازگشت به بالا