شهرستان ها

عرفه فرصت راز و نیاز با معبود و نزدیک شدن به غفران الهی است

آستارا- امام جمعه آستارا با اشاره به اهمیت و جایگاه مهم و معنوی روز عرفه گفت: عرفه فرصت راز و نیاز با معبود و نزدیک شدن به رحمت و غفران الهی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد باقری ارومی عصر چهارشنبه در مراسم دعای عرفه که در مصلای نمازجمعه این شهر برگزار شد، اظهار کرد: عرفه فرصت خوب راز و نیاز با معبود و نزدیک شدن به رحمت و غفران الهی است.

وی با بیان اینکه روز عرفه، روز گریه و زاری حضرت آدم (ع) به درگاه الهی بود، افزود: آدم (ع) در این روز پس از ساعت‌ها گریه و دعا، کلماتی را برای توبه از خداوند فرا گرفت و پس از اظهار پشیمانی و ندامت با راهنمایی جبرائیل و انجام برخی از اعمال و مناسک حج توبه اش پذیرفته شد.

امام جمعه آستارا با تشریح فرازهایی از دعای مشهور عرفه امام حسین (ع)، این دعا را دارای مضامین عالی و آموزنده و دربردارنده آداب دعا برشمرد و بیان کرد: برای استجابت دعا باید مواردی را به عنوان آداب رعایت کرد که؛ حمد و ثنای الهی، اقرار به گناهان و سپس بیان درخواست و حاجت، از جمله آن است.

حجت الاسلام باقری ارومی، گفتگو و راز و نیاز با پروردگار را فلسفه اصلی و اولیه دعا برشمرد و اضافه کرد: خواستن از خدا هر چند برای امور ساده و به ظاهر کوچک هم که باشد در نزد خداوند محبوب و دوست داشتنی است و شخص دعا کننده باید با حسن ظن به خدا در برآورده شدن حاجت و نیاز خود دعا کند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا