فرهنگ

«سینی و صنوبر» به بازار نشر آمد

توسط انتشارات نیستان؛

کتاب داستان «سینی و صنوبر» نوشته مهدی پوررضائیان برای کودکان و نوجوانان منتشر و وارد بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب داستانی سینی و صنوبر نوشته مهدی پوررضائیان برای مخاطبان کودک و نوجوان به تازگی در ۳۲ صفحه رحلی توسط انتشارات کتاب نیستان منتشر و راهی بازار کتاب شده است.

مهدی پوررضائیان نویسنده این کتاب فارغ التحصیل از دانشگاه دهلی نو در رشته روانشناسی بالینی است. از سوابق فرهنگی و اجرایی مهدی پوررضائیان می‌توان به ریاست دانشکده هنر شاهد، مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، عضو کارگروه هنر شورای عالی برنامه ریزی آموزشی و شورای تحول و ارتقای علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اشاره کرد.

از پوررضائیان تاکنون مقالات و کتاب‌هایی به چاپ رسیده است که از میان آنها می‌توان به زندگی زیر سبیل گربه‌ها (مجموعه نمایشنامه کودک و نوجوان)، تمام‌های ناتمام (مجموعه نمایشنامه با سه نوبت چاپ)، نویسش در نمایش، نما در نمایش، تئاتر کودک از دیدگاه هنر و روانشناسی را نام برد.

پوررضائیان در «سینی و صنوبر» داستانی را بر پایه ضعف و ناتوانی کودکان برای برقراری ارتباط با همنوعان خود بازخوانی کرده است. قهرمان داستان او حیوانی است که دوستی ندارد و از دوستی دیگران نیز رنج می‌برد لذا تلاش می‌کند تا دوستی‌ها را به جدایی مبدل کند ولی در نهایت قوت عشق و دوستی بر حس او غلبه می‌کند و او را در آغوش خود می‌کشاند.

اقتضائات ساده نویسی و در عین حال کنجکاوی برانگیزاننده مخاطب کودک در این داستان رعایت و تصویرگری آن نیز توسط پریسا اکبری شهرکی انجام شده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا