فرهنگ

شبی برای صلح، با حضور فرهنگیان افغانستان از تهران و کابل تا آلمان

نشست شبی با هنرمندان افغانستان، با حضور فرهنگیان افغانستانی در فضای مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست شبی با هنرمندان افغانستان، با حضور شاعران، هنرمندان و فرهنگیان افغانستانی در فضای مجازی برگزار می‌شود. در این نشست که دوشنبه ۱۱ مرداد / اسد، ساعت ۲۱:۳۰ با همکاری انجمن اندیشه و قلم و خانه ادبیات افغانستان برپا خواهد شد، محمدکاظم کاظمی، شاعر از مشهد، تهمینه تومیریس، نقاش و پژوهشگر هنر از آلمان، محمدصادق دهقان، شاعر و پژوهشگر ادبیات از کابل، و همچنین محمد موسی اکبری، عکاس و طراح گرافیک و محمد ارزگانی، هنرمند خوش‌نویس از تهران حضور یافته و به دغدغه های خود درباره هنر و صلح در افغانستان سخن خواهند گفت.

این نشست به صورت زنده در محیط کلاب هاوس و اینستاگرام انجمن اندیشه و قلم (به نشانی @andisheqalam) پخش خواهد شد و مخاطبان نیز نکات خود را مطرح خواهند کرد.

در پیش درآمد گروه هنر انجمن برای این نشست آمده است:

افغانستان، همسایه عزیز ایران دستخوش تنشی تازه شده که ایرانیان را هم از درد و رنج احتمالی برای همسایه شرقی نگران کرده است؛ به ویژه که زبان، آیین، تاریخ و فرهنگ مشترک و مشابه، دو ملت را به هم پیوند داده است.

در این شرایط، برنامه «شبی با هنرمندان افغانستان» فرصتی برای روایت هنر امروز افغانستان است تا مخاطبان ایرانی و افغانستانی که دغدغه و نگرانی صلح در این کشور دارند، درباره موارد زیر بیشتر بدانند:

• فراز و فرود و جایگاه امروز هنرهای اصلی در افغانستان
• جنگ و صلح از منظر هنرمندان افغانستان
• نقش هنرمندان و اهالی فرهنگ در حفظ صلح و ثبات
• زمینه های گسترش ارتباط هنرمندان ایرانی و افغانستانی

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا