فرهنگ

مجمع خیرین مدرسه ساز و سلامت مرکزی مؤثرترین مجامع کشور هستند

نراق- استاندار مرکزی گفت: مجمع خیرین مدرسه ساز و خیران سلامت استان مرکزی پیشرو و اثرگذارترین مجامع‌ فعال کشور هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی آقازاده عصر سه شنبه در آئین رونمایی از کتاب «اندیشه های ماندگار» و سردیس‌های موزه شهاب سنگ نراق، اظهار کرد: خیران کشورهای مختلف از جمله کانادا، آمریکا و حاشیه خلیج فارس در ۱۷ ماه شروع کرونا و تجهیزات مورد نیاز بیمارستان‌های استان مرکزی را به ارزش ۴۰۰ میلیارد ریال تأمین کردند.

وی با اشاره به اینکه خیران نیک اندیش در ۳ نقطه استان مرکزی نیز در حال ساخت بیمارستان هستند، افزود: مجمع خیرین مدرسه ساز و خیرین سلامت استان مرکزی از اثرگذارترین مجمع‌های فعال کشور هستند.

استاندار مرکزی در بخش دیگر سخنان خود فرود شهاب سنگ در نراق را توجه خداوند به شهر دانست و بیان کرد: موزه شهاب سنگ را با اطلاع رسانی از طریق رسانه‌های جمعی می‌تواند پس از کرونا میزبان گردشگران داخلی و خارجی باشند.

آقازاده بیان کرد: پس از سه سال تلاش کارشناسان و متخصصان استان مرکزی و شهرستان دلیجان موزه آبرومندی در محل فرود شهاب سنگ احداث و تکمیل شد.

وی افزود: سال ۵۳ یک سنگ آسمانی به وزن سه کیلو و ۲۰۰ گرم در نراق سقوط کرد و این نخستین جرم آسمانی است که سقوط آن در یک منطقه مسکونی گزارش شده است.

این شهاب سنگ بر روی دبیرستان نوساز معصومی نراق سقوط کرد و پس از سوراخ کردن سقف آزمایشگاه دبیرستان با پهنای ۳۰ سانتیمتر در محیط داخلی این واحد آموزشی فرود آمد.

گفتنی است، شهاب سنگ نراق به گفته کارشناسان پس از جدا شدن از سنگ مادر حدود ۱۳ میلیون سال سن تابش کیهانی و سرگردانی در فضا در شهر نراق فرود آمده است و این رویداد موجب شهرت جهانی این شهر از لحاظ علمی و تاریخی شد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا