فرهنگ

«مرکب بنفش» رونمایی می‌شود

فردا در فرهنگسرای رسانه؛

آیین رونمایی از کتاب «مرکب بنفش» نوشته آزیتا رفیعی سرشکی در دویست و نود و یکمین نشست زرین قلم شنبه ۲۵ آذر در فرهنگسرای رسانه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، آئین رونمایی از کتاب «مرکب بنفش» نوشته آزیتا رفیعی سرشکی در دویست و نود و یکمین نشست زرین قلم شنبه ۲۵ آذر در فرهنگسرای رسانه برگزار می‌شود.

«مُرکب بنفش» رمانی تاریخی و عاشقانه است که در زمینه تحقیقات (فولکلور، قصه و اسطوره شناسی) مقاله‌های گوناگون دارد. نویسنده، دانش آموخته رشته تاریخ از دانشگاه شهید بهشتی و فوق لیسانس در رشته فرهنگ و زبان‌های باستانی از واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی است.

مُرکب بنفش اولین رمان این نویسنده است که در قالب نامه روایت می‌شود، نامه‌هایی که از ذهن نویسنده مکتوب شده، روایتی از زبان دلدار «ماه سلطان» به عاشق نوشته می‌شود و بنا به دلایلی که در رمان می‌خوانیم هرگز به شخص مورد خطاب (یحیی میرزا) نمی‌رسد. زمان تاریخ نامه‌ها سال های ۱۲۷۵ تا ۱۲۸۵ خورشیدی را در بر می‌گیرد.بُرهه ای از تاریخ عصر قاجار که مقارن اواخر وزارت امیر کبیر و قتل وی تا جنبش مشروطه و سرکوب آن توسط حکومت وقت اشاره دارد.‌

نشست رونمایی از کتاب مرکب بنفش با حضور آزیتا رفیعی سرشکی نویسنده اثر، ابوالقاسم شیدا استاد زبان و ادبیات فارسی و عباس عربی مدرس تاریخ نگار به عنوان کارشناسان و جمعی از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه شنبه ۲۵ آذر از ساعت ۱۷ در فرهنگسرای رسانه برگزار می‌شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا